برنامه‌ریزی یزد برای تعمیق همکاری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوهای آسیا با محوریت گردشگری

استاندار یزد گفت: یزد در راستای ایفای نقش خود برای تعمیق همکاری‌های کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوهای آسیا در حوزه گردشگری، برنامه‌ها و رویدادهای مختلفی را پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، روز گذشته ۱۶ اسفندماه نشست مشترک مهران فاطمی استاندار یزد با سفرای کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوهای آسیا به‌منظور تشریح ظرفیت‌ها و فرصت‌های استان یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست، ضمن خوش‌آمد گویی به سفرا و دیپلمات‌های حاضر در نشست، خطاب به آن‌ها گفت: حضور گرم شما را در شهری که قدم‌به‌قدم با مهر و امنیت آمیخته‌شده پاس داشته و باافتخار پذیرای شما عزیزان در دومین شهر خشت خام جهان، دیار امن و ایمان، نماد خشت و خرد و شهر تاریخ و تجربه هستیم.

مهران فاطمی ادامه داد: امیدوارم این رویداد سرآغاز تحولی نوین و فرخنده در راستای همکاری و همگرایی هرچه بیشتر بین ملل این قاره کهن و زمینه‌ساز هم‌افزایی و مشارکت همه‌جانبه بین اعضا باشد.

او بابیان اینکه شهر یزد در گذرگاه تاریخ همواره به‌عنوان معبری امن مطرح بوده است، اظهار کرد: این شهر، با داشتن مردمانی سخت‌کوش و دین‌دار، بستری مناسب را برای انجام مراودات تجاری و فرهنگی بین ملل مختلف، فراهم کرده است.

استاندار یزد در ادامه به جاذبه‌های منحصربه‌فرد یزد در زمینه‌های فرهنگی، گردشگری، معماری و همچنین ظرفیت‌های بالا در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری اشاره و خاطرنشان کرد: استان یزد آماده مشارکت و توسعه همکاری با اعضای مجمع گفتگوی همکاری آسیا است.

 او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به معرفی یزد به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا در سال ۲۰۲۴، اظهار کرد: یزد در راستای ایفای نقش خود برای تعمیق همکاری‌های کشورهای عضو ACD در حوزه گردشگری، برنامه‌ها و رویدادهای مختلفی را پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرده است.

فاطمی افزود: میزبانی کنفرانس بین‌المللی گردشگری آسیا با حضور وزرای گردشگری کشورهای عضو  ACD در محدوده زمانی ۳۰ آوریل تا اول می ۲۰۲۴ به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای قاره آسیا در حوزه گردشگری است.

او اضافه کرد: برگزاری همایش تورگردانان و فعالان گردشگری کشورهای عضو ACD، آیین پاسداشت ثبت جهانی بافت تاریخی شهر میراث جهانی یزد و برگزاری همایش بین‌المللی مرمت آثار تاریخی و معماری با حضور روسای دانشگاه‌های کشورهای عضو ACD را از جمله رویدادهای پیش‌بینی ‌شده در یزد، برای سال ۲۰۲۴ است.

استاندار یزد در پایان از سفرا و دیپلمات‌های حاضر در نشست برای حضور در  برنامه‌ها و رویدادهای پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌شده در یزد برای سال ۲۰۲۴ میلادی دعوت کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121700927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha