نقش مهم سوغات خراسان شمالی در معرفی استان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در بازدید از یکی از کارگاه‌های سنتی تولید آبنبات در بجنورد به نقش اساسی و مهم سوغات در معرفی خراسان شمالی و جذب گردشگر اشاره کرد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان روز گذشته چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ در بازدید از کارگاه سنتی تولید آبنبات در بجنورد خاطرنشان کرد: سوغات و برندسازی آبنبات به عنوان سوغات خراسان شمالی یکی از برنامه‌های مهم در معرفی استان و جذب گردشگر به شمار می‌رود که موجب افزایش جذب گردشگر خواهد شد؛ زیرا امروزه صنعت گردشگری یکی از شاخه‌های مهم است که مردم به آن علاقه دارند موضوع خوراک است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی ادامه داد: بسته‌بندی، بازاریابی و برندسازی مناسب آبنبات به‌عنوان سوغات بجنورد و استفاده از ظرفیت نمایشگاه و جشنواره‌های مختلف برای ارائه موجب شد این محصول را به‌عنوان یک جاذبه و اینکه علاقه‌مندان بسیاری دارد بتوانیم به‌درستی در استان و خارج استان عرضه کنیم.

مستوفیان افزود: آبنبات یکی از سوغات مهم خراسان شمالی است که طی سال‌های گذشته آنچنان که باید بر روی معرفی، برندسازی آن کمتر کار شده و با توجه به اینکه دانش تولید آن در سال ۱۳۹۱ با شماره ۵۱۴ در فهرست آثار میراث کشور به ثبت رسیده ضروری است توجه بیشتری به این موضوع شود.

آبنبات یکی از مشتقات شکر و یا پودر قند است که طی فرایند جوشاندن و هوادهی خمیر آبنبات و سردکردن و برش خمیر با قیچی در اندازه‌های کوچک، تبدیل به آبنبات می‌شود و در حال حاضر با مواد افزودنی چون گیاهان دارویی و معطر و یا مواد آجیلی چون گردو، مغز بادام درختی و زمینی، تولید می‌شود و یکی از سوغات مهم خراسان شمالی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121900971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha