کشف مقبره‌ای مملو از اشیای طلایی در پاناما

باستان شناسان به تازگی مقبره‌ای مملو از طلا در پاناما کشف کردند که از ارزش تاریخی و فرهنگی بی‌شماری برخوردار است.

به گزارش میراث آریا، باستان شناسان به تازگی مقبره‌ای کشف کردند که به شکل قابل توجهی مملو از طلاست. ابزار و وسائل ساخته شده از طلا در این مقبره به حدی زیاد است که از ارزش تاریخی و فرهنگی بی‌شماری برخوردار است.

مقبره کشف شده در سایت باستان شناسی ال کانیو، در کشور پاناما آمریکای شمالی در محل گورستان بزرگی است که مربوط به فرهنگ کوکله پیشاکلمبی یا گران کوکله در حدود سال ۷۰۰ پیش از میلاد می‌شود که در سال ۱۰۰۰ پس از میلاد متروک شد. این فرهنگ از حدود سال ۲۰۰ قبل از میلاد تا سال ۱۵۵۰ میلادی در این منطقه وجود داشت و به دلیل سبک هنری خاصی که داشت، شناخته می‌شود.

مصنوعات موجود در مقبره‌ای که به تازگی کشف شده، فارغ از اینکه کاملا از طلا ساخته شده، به طور باورنکردنی درصد بزرگی از آثار باستانی استان کوکله پاناما را به خود تعلق داده‌است.

باستان شناسان در این مقبره تعدادی اشیای باستانی سرامیکی و همچنین چندین شی طلا را کشف کردند که شامل دو کمربند ساخته شده از مهره‌های طلای کروی شکل، چهار دستبند، دو گوشواره به شکل انسان (یک مرد و یک زن)، یک گوشواره به شکل تمساح، پنج گوشواره ساخته شده با دندان نهنگ با غلاف طلا،مجموعه‌ای از صفحات دایره‌ای طلا، دو زنگ، مجموعه‌ای از فلوت‌های استخوانی و همچنین دستبند و دامن ساخته شده با دندان سگ می‌شود.

کشف مقبره‌ای مملو از اشیای طلایی در پاناما

این آثار طلا دارای ارزش تاریخی و فرهنگی غیر قابل محاسبه است و به گقته باستان‌شناسی که از سال ۲۰۰۸ حفاری‌هایی را در این مکان انجام می‌دهد، به نظر می‌رسد این مقبره متعلق به یک مرد بالغ با موقعیت بالا در حد یک لرد بزرگ بوده است. در این مقبره بقایای یک مرد بالغ حدودا ۳۰ تا ۴۰ ساله و همچنین چندین فرد دیگر که قربانی شده بودند وجود داشت.

پژوهش‌ها بر روی این قبر و نحوه قرارگیری مرد نشان می‌هد که همان طور که در این فرهنگ مرسوم بوده، افراد بزرگ پس از مرگ همراه با چندین نفر به عنوان خدمتگذاران دفن شوند این گور نیز متعلق به مرد بوده و این افراد نیز در کنار او دفن شده‌اند تا این مرد را در زندگی پس از مرگ همراهی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121901016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha