برگزاری آیین روز درختکاری در باغ‌موزه هفت‌تپه

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه گفت: در آستانه بهار ۱۴۰۳، مراسم آیینی روز درختکاری با حضور کودکان در باغ‌موزه هفت‌تپه برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، عاطفه رشنویی ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: امسال با نگاه ویژه به نقش کودکان در میراث‌فرهنگی، مراسم روز درختکاری باحضور آنان برگزار شد.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه افزود: در این مراسم، علاوه بر چندین نهال توت که در باغ‌موزه هفت‌تپه کاشته شد، باغچه‌های ورودی موزه هفت‌تپه نیز با گل‌های بومی تزئین شدند.

او تصریح کرد: مشارکت کودکان در برگزاری مراسم روز درختکاری در راستای آشنا کردن آنان با رسوم ماندگار ایرانی، اهمیت پایداری زیست‌بوم‌ها، برهم‌کنش دوطرفه میراث و محیط‌زیست و ایجاد حس مسئولیت در مقابل محیط‌زیست پیرامون‌شان است.

رشنویی با بیان این‌که کودکان در کاشت نهال‌ها و گل‌کاری ورودی موزه، اشتیاق داشتند و با هیجان به کاشت گل‌ها و نهال‌ها اقدام می‌کردند افزود: این برنامه با همکاری شرکت توسعه کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه و انجمن دوستداران محیط‌زیست شوش برگزار شد.

باغ‌موزه هفت‌تپه همزمان با ساخت موزه در دهه پنجاه خورشیدی، به همت دکتر عزت‌الله نگهبان ایجاد شد تا نمادی از باغ ایرانی باشد و در آن از عناصر بومی و گیاهان محلی استفاده شود.

برگزاری آیین روز درختکاری در باغ‌موزه هفت‌تپه

برگزاری آیین روز درختکاری در باغ‌موزه هفت‌تپه

برگزاری آیین روز درختکاری در باغ‌موزه هفت‌تپه

انتهای پیام/

کد خبر 1402121901032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha