اجرای طرح نوروزی پایگاه جهانی شهرسوخته ویژه علاقه‌مندان تاریخ و هنر سیستان  

سرپرست پایگاه میراث جهانی شهرسوخته سیستان گفت: این پایگاه قصد دارد تا در ایام نوروز امسال از توان دانشجویان، فارغ التحصیلان و علاقه‌مندان حوزه تاریخ و هنر سیستان استفاده کند.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان زهره شیرازی اظهار کرد: با توجه به نزدیکی ایام نوروز ۱۴۰۳، پایگاه میراث جهانی شهرسوخته در نظر دارد از توان دانشجویان، فارغ التحصیلان و علاقه‌مندان حوزه تاریخ و هنر سیستان به منظور معرفی و راهنمای گردشگری آثار تاریخی منطقه شهر سوخته و حوضدار استفاده کند.  

سرپرست پایگاه میراث‌جهانی شهرسوخته سیستان افزود: در همین راستا از همه علاقه‌مندان دعوت می‌شود حداکثر تا درخواست همکاری خود را به صورت افتخاری به دبیرخانه اداره کل میراث‌فرهنگی استان تحویل دهند.  

او ادامه داد: مدت حضور افرادی که اعلام آمادگی کنند نیز از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ماه سال آینده است که در این ایام در محل اقامتگاه‌های شهر سوخته مستقر خواهند داشت.  

به گفته شیرازی، به کسانی که در این طرح شرکت فعال داشته باشند در پایان گواهی مشارکت همکاری توسط پایگاه میراث‌جهانی شهرسوخته تعلق خواهد گرفت.  

سرپرست پایگاه میراث‌جهانی شهرسوخته سیستان در ادامه تصریح کرد: این پایگاه همچنین قصد واگذاری هفت غرفه صنایع‌دستی و عرضه محصولات فرهنگی، هنری و نیز بوفه در محل مجتمع فرهنگی پژوهشی شهرسوخته و محوطه باستانی آن را به صورت موقت دارد.  

او تاکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند درخواست مکتوب خود را به دبیرخانه اداره کل ارسال کنند تا مراحل انتخاب انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122001086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha