برگزاری برنامه‌های بهار طبیعت و قرآن در یزد با عنوان شاد راه نور

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اعلام برنامه‌های بهار قرآن و طبیعت با عنوان «یزد، شهر زندگی و بندگی» گفت: برنامه‌های امسال با عنوان شاد راه نور در محله لرد آسیاب برگزار می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنیاع‌دستی یزد، مصطفی زارع‌زاده  گفت: برنامه‌های شاد و متنوعی ویژه ایام نوروز در یزد پیش‌بینی‌شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اینکه برنامه‌های این ایام در محله لرد آسیاب، بلوار بسیج متمرکزشده است، اضافه کرد: این منطقه علاوه بر اینکه بافت سنتی را حفظ کرده، شرایط برگزاری برنامه‌ای درخور شأن را دارد.

او با اشاره به ایجاد مسیر گردشگری در این منطقه اظهار کرد: مسیر اصلی از امیرچقماق تا لرد آسیاب یا بلوار بسیج در نظر گرفته‌شده و مجموعه‌ای کامل از مسجد، بازار، حسینیه، آب‌انبار و همچنین مجموعه شهری منسجم در کنار یکدیگر داریم و با نگاهی که وجود دارد بهسازی و زیباسازی نیز در حال انجام است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اینکه برنامه‌ها در این مسیر با عنوان «شاد راه نور» از ۲۸ اسفندماه و پس از نماز مغرب و عشاء آغاز و تا هفتم فروردین‌ماه ادامه دارد، برپایی زیباترین سفره هفت‌سین را ازجمله این برنامه‌ها مطرح کرد.

زارع‌زاده با اشاره به اینکه برنامه‌ها با تلاوت مجلسی کلام وحی آغاز می‌شود، به اجرای طرح «مسطورا» اشاره کرد و ادامه داد: در قالب این طرح ۱۵۰ آیه کاربردی توسط قاریان و هر شب تلاوت می‌شود.

او اجرای برنامه هماهنگ زورخانه، خشت‌زنی با عنوان «خشت و خاطره»، چاووشی خوانی همراه با قافله کربلا، قالی‌بافی، طبخ غذاهای بومی و محلی یزد، قصه‌گویی و روایتگری، حافظ‌خوانی، عروسی سنتی یزدی‌ها را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: امسال نیز «موزه زنده» را خواهیم داشت که با نگاه یزد قدیم و معرفی سبک زندگی یزدی‌ها در قدیم اجرا می‌شود و در کنار آن شخصیت‌ها و مفاخری همچون جیحون، فرخی، وحشی بافقی، آذریزدی، محمدتقی خان و ... معرفی خواهند شد. در قالب این برنامه ۱۷۴ هنرمند حضور دارند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برپایی ایستگاه سلامت، ایستگاه‌های مختلف آموزش شهروندی شامل مدیریت پسماند، قصه‌گویی، کودک و کار، دور ریختنی‌ها و ...، صنایع‌دستی و ... را از دیگر اقدامات در قالب این برنامه اعلام کرد و افزود: در زمینه‌ تبلیغات گردشگری نیز طی هماهنگی انجام‌شده، در شیراز، تهران، اصفهان و مشهد در قالب دعوت از گردشگران برای سفر به شهر دارالعباده یزد و حضور در برنامه‌های «یزد شهر زندگی و بندگی» اقدامات لازم انجام‌ شده است.

او از برگزاری جشنواره نان با محوریت طبخ نان‌های یزدی به صورت تجربه‌محور ویژه گردشگران خبر داد و گفت: جشن روزه اولی‌ها نیز برنامه‌ریزی‌شده که با برنامه‌های متنوعی همراه است.

زارع‌زاده، گردشگری نجوم، تور مجازی، یزدگردی، برنامه‌های ورزشی به صورت انفرادی و خانوادگی، جُنگ شبانه را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: در کنار این برنامه‌ها اقداماتی نیز در سطح شهر انجام خواهد شد که اجرای پاتوقی گروه‌های سرود با ۴۴ اجرا در سطح شهر، اجرای برنامه در هشت پارک بزرگ شهر، حسن‌آباد، کوهستان، آزادگان، محله شاه ابوالقاسم، غدیر، آزادشهر، بوستان ملل در مهرآوران و بیش از صد اجرای تئاتر خیابانی را نیز خواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122001131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha