راهیان‌نور در ماه مبارک رمضان تعطیل نمی‌شود/ تمام یادمان‌های دفاع‌مقدس ثبت ملی شده‌اند/ برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی در حاشیه اردوهای راهیان‌نور

دبیر ستاد مرکزی راهیان‌نور با بیان این که امسال نوآوری‌های متعددی را در اردوهای راهیان‌نور به اجرا گذاشته‌ایم، گفت: برگزاری نمایش‌های رزمی- فرهنگی و برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی برای مردم محلی به منظور نمایش و فروش آثار آنها یکی از برنامه های جدید ماست. در برنامه‌های جدید ما اردوهای راهیان‌نور بر طبق آنچه در گذشته هم بود، برگزار می‌شود و گردشگری پیشرفت نیز به منظور بازدید از صنایع و موضوعات پیشرفته جمهوری اسلامی نیز دنبال می‌شود.

روح‌الله حسین‌زاده، دبیر ستاد مرکزی راهیان‌نور در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با بیان اینکه روز گذشته روز ملی راهیان‌نور بود و باید این روز را با یاد شهیدان و پاسداشت فرهنگ شهادت و براساس تکریم خون شهدا به تمامی مردم و خانواده شهدا تبریک بگوییم، گفت: مفتخریم بگوییم با توجه به اینکه زمان کمی به تعطیلات عید نوروز باقی مانده و هنوز آمار رسمی هم اعلام نشده، اما راهیان نور به نسبت سنوات گذشته رشد چشمگیری داشته است.

او همچنین افزود: میزان استقبال از راهیان‌نور به اندازه ای ست که حدود ۸۰ درصد جا برای اسکان میهمانان پر شده و تمامی مناطقی که در سال‌های گذشته اجازه اسکان در آنها نبود، امروز برای پذیرایی آماده و مهیا شده است.

حسین‌زاده با اشاره به این که بخش بزرگی از میهمانان ما را زائر دانشجویان در مناطقی از ایلام و خوزستان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: راهیان‌نور در ماه مبارک رمضان تعطیل نمی‌شود و مسافرانی که قصد ۱۰ روز می‌کنند و مایل به سفر استانی هستند، می‌توانند در این اردوها شرکت کنند و خدمات شایسته به آنها ارائه می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی راهیان‌نور با تاکید بر این که آمار دقیق پس از پایان تعطیلات نوروز و در تاریخ هفدهم فروردین ماه پس از ارائه در شورای سیاست‌گذاری اعلام می‌شود، ادامه داد: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که راهیان‌نور در طول سال فعال است، همانند حرم امام رضا (ع) و دیگر مناطق زیارتی میزبان میهمانان است و یادمان‌های دفاع مقدس و اردوگاه‌ها به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

او همچنین با بیان این که امسال نوآوری‌های متعددی را در اردوهای راهیان‌نور به اجرا گذاشته‌ایم، گفت: برگزاری نمایش‌های رزمی- فرهنگی و برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی برای مردم محلی به منظور نمایش و فروش آثار آنها یکی از برنامه.های جدید ماست.

حسین زاده با اشاره به اینکه امسال راهیان‌نور و راهیان پیشرفت دو موضوعی هستند که با یکدیگر پیونده خورده‌اند، افزود: در برنامه‌های جدید ما اردوهای راهیان‌نور بر طبق آنچه در گذشته هم بود، برگزار می‌شود و گردشگری پیشرفت نیز به منظور بازدید از صنایع و موضوعات پیشرفته جمهوری.اسلامی نیز دنبال می‌شود و این پیشرفت‌ها در یادمان‌های هویزه و بیت‌المقدس در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور ادامه داد: موضوعات محتوایی بسیاری نظیر برگزاری تئاترهای مختلف، تهیه بروشورهای مورد نیاز مسافران خارجی به زبان انگلیسی و برگزاری برنامه‌هایی خاص در یادمان شلمچه با ترکیب نور و صوت، اقداماتی هستند که تحولی عظیم را با خود به همراه دارند.

او همچنین با بیان این که همه یادمان‌های ما ثبت میراث‌فرهنگی هستند، اظهار کرد: اگر بخواهیم نگاهی میراثی به موضوع اردوی راهیان‌نور داشته باشیم با توجه به اقدامات و برنامه‌هایی که در قالب گردشگری جنگ مطرح و اجرا می‌شود، می‌توان گفت تاکنون موفق عمل شده است و انشالله پیشرفت هم می‌کنیم.

حسین‌زاده در ادامه با بیان این که ترویج و تشویق سفرهای خانواده محور با خودروهای شخصی از دیگر موضوعات مطرح شده در برنامه‌ریزی‌های هرساله ماست، افزود: همان‌گونه که وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همواره از رونق سفر ارزان برای مردم حرف می‌زنند، ما نیز در نظر داریم امکاناتی را ارائه دهیم تا خانواده‌ها با سفر به اردوهای راهیان‌نور و با اقامت در سوییت‌های ارزان‌قیمت از امکانات مناسبی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122001162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha