المان گله آهو در مسیر دشت سهرین شهر زنجان رونمایی شد

شهردار زنجان گفت: المان گله آهو به عنوان نماد فرود و خیزش رونمایی شد. این المان در مسیر دشت سهرین به سمت خروجی شهر نصب شده است.  

به گزارش میراث به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، علیرضا فیروزفر شامگاه روز یکشنبه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ در مراسم رونمایی گفت: یکی از نمادهای شهر زنجان وجود دشت سهرین است که از ابعاد مختلف اهمیت زیادی دارد. ساخت این اثر با احتساب نمونه اولیه، یک سال و نیم به طول انجامیده است.  

شهردار زنجان در این آیین افزود: این المان اثر هنرمند زنجانی، علی چراغی است که به سفارش سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری زنجان طراحی و ساخته شده است. ساخت این المان ۹ ماه طول کشیده است، از فلز ساخته شده و ۱۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد و در حاشیه بلوار ۲۲ بهمن جنب پل کوی فرهنگ جانمایی شده است.  

او گفت: مناطق حفاظت شده سرخ آباد و فیله خاصه استان زنجان، میزبان تنها بازماندگان آهوان شمالغرب کشور هستند و حیات این گونه شاخص جانوری به شدت در معرض تهدید بوده و نیازمند توجه ویژه است.  

فیروزفر اظهار کرد: طبق آخرین سرشماری که در پائیز سال ۱۴۰۲ صورت گرفته است ۱۰۴۷ راس آهو در مناطق حفاظت شده سرخ آباد و فیله خاصه زنجان زیست می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122101221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha