رزمایش بزرگ استقبال از مسافران نوروزی در زابل برگزار می‌شود  

رئیس ستاد خدمات سفرهای نوروزی زابل در سیستان و بلوچستان گفت: رزمایش بزرگ استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی در این شهرستان برگزار می‌شود و همه دستگاه ها باید در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.


 
به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، علیرضا ملاشاهی۲۰ اسفندماه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان زابل با تبریک پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان بیان کرد: رزمایش بزرگ ایام نوروز در این شهرستان گردشگر پذیر پیش‌رو است و همان‌گونه که از رزمایش بزرگ انتخابات با سربلندی و سرافرازی عبور کردیم باید همه دست به دست هم دهیم تا این مسئولیت را نیز با سربلندی پشت سر بگذاریم.  
معاون استاندار و فرماندار ویژه زابل با اشاره به آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی افزود: جمعیت هلال احمر شهرستان باید چادر و نصب بنر در ورودی‌های شهر را انجام دهد و راهنمایی مسافران و گردشگران، امداد و نجات، کارهای فرهنگی و ضرورت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و شئونات اسلامی در بنرها و بروشورها ذکر شود و در اختیار مهمانان و گردشگران در این ایام قرار گیرد.  
او تأکید کرد: اداره تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه نیز در این زمینه اقدام کنند و هر دستگاه به فراخور ماموریت هایی که دارد نقش خود را ایفا کند.  
به گفته ملاشاهی، نیروی انتظامی و دستگاه‌های مسئول در حفظ امنیت این ایام مانند سال گذشته حضوری پررنگ و مؤثر داشته باشند تا اطمینان خاطر برای مردم و مسافران کسب شود و با اطلاع رسانی‌های مناسب مردم را برای رعایت نکات امنیتی آگاه کنند.  
او بیان کرد: شبکه بهداشت و درمان باید بازرسی و نظارت کافی بر بهداشت همه مناطق شهر و ورودی‌ها، نانوایی‌ها، غذاخوری‌ها، رستوران‌ها، آب آشامیدنی و همه موارد با حضور کارشناسان شکه بهداشت و همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط انجام دهد.  
فرماندار زابل با تاکید بر تأمین مواد غذایی در این ایام بیان کرد: تأمین و ذخیره مواد غذایی مورد نیاز شهرستان در تعطیلات نوروز با توجه به حجم بالای ورود مسافر در این ایام مورد توجه ادارات مربوطه به ‌ویژه جهاد کشاورزی و صمت قرار گیرد و پیش‌بینی چند برابری نیازها در دستور کار باشد تا شهرستان با کمبودی در این زمینه مواجه نشود.  
رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروزی شهرستان زابل ادامه داد: کشیک ادارات و نفرات برای روزهای تعطیل ارایه شود تا در طول تعطیلات امکان ارایه خدمات به مسافران با مشکل مواجه نشود.  
او گفت: تعمیر سرویس بهداشتی پارک‌ها و پایانه های مسافربری، تامین آب آشامیدنی، نظارت بهداشت بر بازار و موادغذایی در ایام نوروز مدنظر مسئولان مرتبط از جمله کمیته های ستاد تسهیلات سفر قرار گیرد.  
او با اشاره به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان و تاکید بر حفظ حرمت ماه مبارک و پرهیز از روزه‌خواری در ملأعام گفت: در ماه مبارک رمضان مراکز عرضه کننده غذا، غذاخوری‌ها و رستوران‌ها باید کنترل و نظارت شود و تا قبل اذان مغرب از باز کردن مغازه‌های خود و عرضه غذا به صورت علنی خودداری کنند.  
 
او با بیان اینکه غذا فروشی‌ها تا قبل از افطار حق عرضه مواد غذایی در ملأعام را ندارند گفت: باید مکان‌هایی مشخص برای عرضه غذا به کسانی که مسافر بوده یا روزه نیستند تعیین و این مکان‌ها به نحوی پوشیده شود که در ملأعام پیدا نباشد.  
فرماندار زابل بیان کرد: دستگاه‌های متولی باید به جد نظارت لازم را داشته باشند و از عرضه غذا به ویژه در میدان مرکزی شهر و بازار تا قبل از افطار و روزه خواری در ملأعام جلوگیری کنند.  
او با بیان اینکه رعایت مسائل دینی و شئونات اسلامی از جمله عفاف و حجاب کاری فرهنگی و همه باید مشارکت و همکاری کنند یادآور شد: مردم متدین و معتقد حوزه سیستان پای‌بند و معتقد به اصول دینی و اسلامی هستند و از ما مسئولان نیز توقع و انتظار دارند و مسافران و مهمانانی که به این شهرستان سفر می‌کنند باید در رعایت مسائل دینی و شئونات اسلامی از جمله عفاف و حجاب و پرهیز از روزه خواری در ملأ عام همکاری و مشارکت کنند و نسبت به رعایت مسائل اهتمام جدی ورزند.  
ملاشاهی افزود: مردم مهمان نواز شهرستان همواره از گردشگران و مسافران به خوبی استقبال کرده‌اند و انتظار می‌رود امسال نیز سعه صدر، مهربانی، رفتار خوب، گشاده رویی و رعایت انصاف مانند همیشه مدنظر همه مردم به خصوص بازاریان باشد تا مسافران با خاطرات خوبی از این شهرستان سفر کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122101233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha