ایلام برای استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی آمادگی کامل دارد

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از آمادگی کامل استان برای استقبال از گردشگران و مسافران نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: برای استقبال، پذیرایی، اسکان و ارائه خدمات به نوروزگردان آمادگی کامل داشته و همه دستگاه‌های متولی با محوریت میراث فرهنگی استان برای نوروز ۱۴۰۳ آمادگی کامل دارند.

دبیر ستاد خدمات سفر و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه ایلام از سوی وزارت‌خانه به عنوان استان نوظهور گردشگری در کشور مطرح شده است، افزود: ستاد خدمات سفر استان در قالب ۱۲ کمیته اصلی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و ۲۷ دستگاه اجرایی در این کمیته‌ها فعالیت دارند.

او گفت: رسانه‌ها به‌عنوان بازوان توانمند می‌توانند به بالندگی و رونق میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کمک کنند و آگاهی و دانش جامعه را در این زمینه افزایش دهند، رسانه‌ها کمک کنند که امسال بتوانیم سالی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برای مسافران و گردشگران داشته باشیم.

شریفی اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال همانند سال گذشته ایام نوروز تقارن پیدا کرده با ماه مبارک رمضان لذا برای حفظ شأن و جایگاه این ماه مبارک برنامه‌های ویژه‌ای را در دست اقدام قرار داده‌ایم.

دبیر ستاد خدمات سفر ایلام گفت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز با هماهنگی مراجع ذیصلاح برای حفظ شئونات این ماه مبارک اقداماتی انجام می شود از جمله اینکه تعدادی از تأسیسات گردشگری و همچنین سیاه چادرهایی که در مراکز تاریخی و گردشگری فعال هستند می توانند با پوشاندن کامل محیط(شیشه ها و ...)  به طوری که فضای داخلی نمایان نباشد و عدم انتشار تصاویر خوراکی در فضای مجازی، جلوگیری از پیک بیرون‌بر از واحد صنفی و ..  به مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به استان خدمات‌رسانی کنند.

او ادامه داد: سال گذشته بیش از ۳ میلیون مسافر و گردشگر به استان ایلام در ایام نوروز ورود کرده که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود تعداد گردشگران ورودی به استان نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

شریفی اضافه کرد: از ابتدای نوروز تا نهم فروردین ماه برنامه‌های نشاط آفرین نوروزی در سطح استان برگزار می‌شود و بعد از این تاریخ با توجه به ایام شب‌های قدر و اهمیت این شب‌ها برنامه‌های مذهبی در سطح استان برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد خدمات سفر ایلام تصریح کرد: تعداد ۲۶۴ مراکز اقامتی با ظرفیت با ظرفیت ۵۳۳۱ نفر در نقاط مختلف استان برای تعطیلات نوروز آماده پذیرایی و اسکان گردشگران نوروزی هستند.ن و جایگاه این ماه مبارک برنامه‌های ویژه‌ای را در دست اقدام قرار داده‌ایم.

او گفت: در این راستا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به عنوان دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر دو جلسه مهم با استاندار و معاونین ایشان برگزار کرد و بر اساس وظایف محوله طی دو سال گذشته و در این دولت توانستیم با اجرای برنامه‌های مدون در استان با معرفی جاذبه‌های طبیعی، صنایع دستی و آثار فاخری که در استان ایلام است از جمله توسعه زیرساخت‌های گردشگری، توسعه اقامتگاه‌های سنتی با اولویت بوم‌گردی‌ها و خانه مسافرها همچنین تجهیز هتل‌ها در استان ایلام اقدامات مهمی را انجام دهیم.

شریفی یادآور شد: کمپین سی شصت هم با توجه به اهمیت حفظ سلامت جان و مال مسافران با همکاری حوزه راهنمایی و حمل و نقل جاده ای راه اندازی شده است .

دبیر ستاد خدمات سفر ایلام خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در برخی ورودی شهرها و اماکن تاریخی و گردشگری استان، تهیه کتابچه راهنمای گردشگری استان ایلام به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی و راه‌اندازی نوروزگاه‌ها در بعضی از نقاط استان از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده در راستای خدمت به مسافران و گردشگران نوروزی است.

او در پایان عنوان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و دیگر دستگاه‌های عضو ستاد سفر استان تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که میزبانی درخور شدن نام ایلام برای گردشگران باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122101254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha