رزرو ۷۰ درصدی ظرفیت اقامتی تأسیسات گردشگری گلستان در تعطیلات نوروز

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: درحال حاضر ۷۰ درصد ظرفیت‌های اقامتی حوزه گردشگری استان برای تعطیلات نوروز پیش رو رزرو شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری امروز دوشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در حاشیه رزمایش بزرگ طرح نوروزی سال ۱۴۰۳ در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: با توجه به ابلاغ ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور درباره سفرهای پایان سال و نوروز ۱۴۰۳ که امسال مصادف با ایام ماه مبارک رمضان است، مصوبه شورای فرهنگ عمومی منشور فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این مصوبه از سوی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی به وزرای مربوطه و استان‌ها ابلاغ‌شده است. نحوه عملکرد در چارچوب مشخص و با رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و رفاه حال مسافران و گردشگران تعیین‌شده است.

او بیان کرد: باتوجه‌به تقارن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز، پذیرایی از مهمانان با افطار ساده در مراکز بین‌راهی، بقاع متبرکه و… اجرایی خواهد شد و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آیین‌ها و رسوم مذهبی این ماه از برنامه‌های دستگاه‌های فرهنگی عضو ستاد برای تعطیلات پایان سال و نوروز ۱۴۰۳ است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر استان از ماه‌های گذشته برای فراهم کردن شرایط مطلوب میزبانی از مسافران در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ فعالیت خود را افزایش داده است و تاکنون علاوه بر برگزاری سه جلسه در سطح استانی، جلسات ستاد در ۱۴ شهرستان نیز تشکیل‌شده است.

او در ادامه با اشاره به آمار و ارقام حوزه گردشگری در سال جاری، گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۱۳ میلیون بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان و همچنین یک‌ میلیون و ۴۰۰ هزار اقامت در مراکز اقامتی استان به ثبت رسیده است.

ساوری بیان کرد: برای میزبانی از مسافران تعطیلات پایان سال و نوروز ۱۴۰۳ در ۵۷۴ واحد اقامتی حوزه گردشگری دارای مجوز استان ظرفیت اقامت روزانه ۱۱ هزار نفر شب پیش‌بینی و مهیا شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان اظهار امیدواری کرد: در بهار قرآن و بهار طبیعت، با رعایت و حفظ حرمت ماه رمضان، هم‌وطنان سفر خوب و خوشی را به استان داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122101256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha