مسافران خراسان جنوبی از اسکان در خانه‌های شخصی بدون مجوز خودداری کنند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از مسافران خواست تا در خانه‌های شخصی که مجوز ندارند، ساکن نشوند.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی صبح امروز دوشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در استان ۱۴۱ واحد اقامتی، تأسیساتی و گردشگری داریم که همه آمادگی خدمات‌دهی به مسافران را دارند و ۴۱ بقعه متبرکه دارای ظرفیت اقامتی با ۱۴۱ سوئیت و ۵۷۵ اتاق خواب نیز وجود دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: همچنین همانند سال‌های گذشته از ظرفیت آموزش و پرورش نیز استفاده می‌کنیم و امکان اسکان مسافران در ۱۲۳ مدرسه با ۸۶۰ کلاس در استان وجود دارد که ۳۰۴ نفر از همکاران فرهنگی به عنوان عوامل اجرایی به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

شاه‌وردی بیان کرد: ۱۱۰ اتاق و ۱۵ سوئیت در مجموعه خدمات رفاهی آستان قدس رضوی و امامزاده طبس واقع شده که با توجه به شرایط مسافرپذیری این شهرستان ظرفیت خوبی است و همچنین یک مجموعه اقامتی و هتل سه ستاره در طبس در حال تکمیل است که بالای ۳۰۰ نفر ظرفیت دارد و به اسکان مسافران کمک می‌کند.

او ادامه داد: در شش ماه گذشته بحث خانه مسافرها در اداره‌کل مطرح شد که افرادی که خانه‌هایی با امکانات لازم برای اجاره دادن دارند می‌توانند با مراجعه به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی مجوزی تحت عنوان خانه مسافر دریافت کرده و اقدام به اجاره دادن خانه خود به مسافران کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی عنوان کرد: خانه مسافرها کد و قیمت مخصوص دارند و به صورت رسمی فعالیت می‌کنند و در حال حاضر در شهرستان طبس و فردوس این امکان فراهم شده و از مسافران می‌خواهیم که از اسکان در خانه‌های شخصی که مجوز ندارند خودداری کنند.

شاه‌وردی تصریح کرد: مسافرین می‌توانند برای اطلاع از خانه مسافرهای مجوز دار با شماره ۳۱۵۷۱۰۰۰ تماس بگیرند همچنین از طریق این شماره می‌توانند نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را اعلام کنند.

او اظهار کرد: طبق آمار بیش از ۷۵ درصد اقامت‌های سال‌های قبل در کمپ‌های موقت بود که بیش از ۹۰ درصد این کمپ‌ها متعلق به شهرداری‌ها است، بنابراین از آن‌ها خواستیم تا خدمات اولیه اسکان و نظافت در محل این کمپ‌ها فراهم شود که تاکنون شهرداری‌ها اقدامات خوبی چه در زمینه شهری و چه در زمینه اسکان مسافران انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122101263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha