پروژه‌های گردشگری اردبیل مشکلی در تامین آب ندارند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: با هماهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و همکاری شرکت آب منطقه‌ای مشکلی برای تامین آب پروژه‌های گردشگری استان وجود ندارد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، صبح روز سه شنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۲ جلسه بررسی مشکل تامین آب پروژه‌های گردشگری با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و مدیرعامل آب منطقه‌ای استان برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در این جلسه گفت: استان اردبیل در حال توسعه در همه زمینه‌ها قرار دارد و گردشگری یکی از حوزه‌های مهم در توسعه اقتصادی استان است که برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ نقش گردشگری و اهمیت آن را بیش از پیش نشان داد.

یاسر عبداللهی تاکید کرد: در برخی از پروژه‌های گردشگری با مشکل تامین آب یا صدور موافقت شرکت آب منطقه‌ای مواجه می‌شویم که این امر اجرای پروژه‌ها و بهره‌برداری از آنها را به تاخیر می‌اندازد و جلسه حاضر برای هماهنگی بیشتر در این زمینه تشکیل شده است.

او افزود: با توجه به اظهارات مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، مشکل تامین آب برای پروژه‌های گردشگری استان در هیچ کدام از شهرستان‌های استان به جز در مناطقی از شهرستان اردبیل وجود ندارد که این مورد هم از طریق آب‌های سطحی قابل حل است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: باید هماهنگی بیشتری با برگزاری جلسات مشابه بین اداره کل میراث‌فرهنگی و آب منطقه‌ای وجود داشته باشد تا در تخمین آب مورد نیاز پروژه‌ها و تامین آن توسط آب منطقه‌ای با مشکل روبرو نشویم.

حسن محمدی ادیب ادامه داد: در این جلسه علاوه بر بررسی سیاست‌های کلی تامین آب برای پروژه‌های گردشگری، مشکلات ۱۷ پروژه نیز به صورت موردی بررسی و مشکل تامین آب آنها از سوی شرکت آب منطقه‌ای رفع شد.

علی حیدری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل هم با اشاره به آمادگی این شرکت برای تامین آب برای تمامی پروژه‌های گردشگری، گفت: با تامین آب برای حوزه‌های کم مصرفی مثل گردشگری مشکلی نداریم و در مناطق خاصی هم اگر مشکلات منطقه‌ای وجود داشته باشد می‌توانیم از سایر منابع آب مورد نیاز تاسیسات گردشگری را تامین کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122201322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha