خدمت رسانی بیش از ۱۰ هزار تاکسی به زائران امام رضا (ع) در نوروز ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مشهد از خدمت رسانی ۱۰ هزار و ۶۰۰ تاکسی به زائران و مسافران در نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، مرتضی چایچی‌مطلق در جلسه قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائران خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: با توجه به حضور و نیاز زائران و مسافران در ایام نوروز، تاکسیرانان موظف شده‌اند حداقل ۱۲ ساعت فعالیت داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مشهد ادامه داد: تاکسی‌های تحت مدیریت این سازمان به صورت گردشی، خط و سامانه تلفنی فعالیت و خدمت رسانی می‌کنند.

چایچی‌مطلق تصریح کرد:  مهم‌ترین مسئله زائران و مسافران دریافت کرایه براساس نرخ مصوب و قانونی است که در همین راستا ۷ خط تاکسی‌رانی در اطراف حرم مطهر رضوی، فاکتور سفر صادر می‌شود، که صدور فاکتور شکایت‌ها را کاهش و رضایت‌مندی مسافران را افزایش داده است.

عضو کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی یادآور شد: برای افزایش نظارت مردمی ۴ هزار برچسب اطلاع‌رسانی نرخ کرایه و تلفن تماس برای رسیدگی به شکایت مسافران، در خودروهای تاکسی نصب شده است.

چایچی‌مطلق افزود: بر اساس آیین نامه انضباطی، تاکسیرانانی که نرخ مصوب را رعایت نکنند برای نخستین نوبت ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و در نوبت‌های بعدی جریمه بیشتری در نظر گرفته شده است البته پس از بروزرسانی این آئین نامه بازدارنده بوده است.

او گفت: طی اطلاعیه‌ای ضرورت نصب برچسب کرایه بر اساس تاکسی متر و فاکتور سفر به تاکسیرانان اعلام شده است که برچسب نرخ ثابت در خطوط دارای کرایه ثابت و برچسب محاسبه کرایه بر اساس تاکسی‌متر در سایر خطوط و تاکسی های گردشی، برچسب محاسبه کرایه بر اساس فاکتور سفر در خطوط مبادی ورودی و حرم مطهر رضوی ضروری است و افرادی که این برچسب را  ندارند یا مخدوش شده، برای دریافت برچسب کرایه (رایگان) به شرکت های مدیریت خطوط مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مشهد گفت: شهروندان در صورت هر گونه شکایت با شماره تلفن ۳۳۴۴۸۱۵۵ -۰۵۱ یا با شماره تلفن ۱۳۷ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122201323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha