زیباسازی شهر کرمانشاه برای نوروز آغاز شده است

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه بابیان اینکه زیبا سازی شهر کرمانشاه برای ایام نوروز آغاز شده است، از تشکیل هشت اکیپ در مناطق هشت گانه شهرداری کرمانشاه برای جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در ایام نوروز خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، برومند نامداری روز سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه در نشست کمیته گردشگری شهری ستاد خدمات سفر شهرستان کرمانشاه، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در کرمانشاه برای میزبانی از مسافران نوروزی، اظهارکرد: با توجه به اینکه نوروز امسال با ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده، بنابراین باید شئونات این ماه مبارک را در برنامه‌های نوروزی حفظ کنیم. 

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه، افزود: در تمام تبلیغات محیطی و فضاسازی‌هایی که در سطح شهر خواهیم داشت، شعار " شهر ما روزه دار است" را قید خواهیم کرد تا به مسافران هم یادآور شویم که مردم ما روزه دار هستند و باید حرمت این ماه را نگهداری کنند. 

او از برنامه‌ریزی برای جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در شهر کرمانشاه تا پیش از ایام نوروز هم خبرداد و گفت: جولان سگ‌های بلاصاحب در شهرها پدیده‌ای است که در همه نقاط کشور وجود دارد و در کرمانشاه هم باتوجه به وجود این معضل، از ابتدای امسال کارهایی انجام شده و تعداد قابل توجهی سگ بلاصاحب جمع‌آوری شده است. 

نامداری افزود: برای ایام نوروز هم  هشت اکیپ در مناطق هشت گانه شهرداری تشکیل شده تا سگ‌های بلاصاحب را جمع  آوری کنند و ظرفیت پناهگاه شهرداری را هم افزایش داده‌ایم. 

او تاکید کرد: از طرفی اطلاعیه‌هایی را منتشر کرده‌ایم تا اگر باغداران، دامداران و ... به سگ نگهبان نیاز داشتند مراجعه کنند تا از سگ‌های بلاصاحب جمع‌آوری شده در اختیارشان قرار دهیم. 

او در ادامه به برنامه نظافت و پاکسازی شهر کرمانشاه تا پیش از فرارسیدن نوروز هم اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود ۹۰ درصد از دیوارنویسی‌ها و تبلیغات مربوط به انتخابات را از سطح شهر پاک کرده‌ایم و تا پیش از پایان سال مابقی تبلیغات را هم پاک خواهیم  کرد. 

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه به وجود نخاله‌های ساختمانی در ورودی و خروجی شهر هم اشاره‌ای داشت و افزود: تا پیش از ایام نوروز ۸۰۰ سرویس نخاله برداری را از ورودی و خروجی شهر کرمانشاه خواهیم داشت و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با همکاری نیروی انتظامی تلاش می‌شود تا  ۱۵ فروردین نیز مانع از ریختن نخاله ساختمانی در ورودی و خروجی شهرها شویم. 

او در ادامه گفت: سروی‌های بهداشتی شهر در ایام نوروز تا ساعت ۱۲ شب باز خواهند بود و طی رایزنی‌های انجام شده، سرویس بهداشتی مساجد هم در ایام نوروز باید فعال باشند. 

نامداری یادآورشد: ۱۱۳ مسجد در مناطق هشتگانه شهرداری کرمانشاه داریم که در این ایام باید فعالیت داشته باشند و شهرداری هم پیشتیانی‌های لازم را در بحث تامین شوینده‌ها و ... از  آنها خواهد داشت. 

او در ادامه با بیان اینکه در مناطق هشت گانه شهرداری کرمانشاه برای استقبال از نوروز اقداماتی در حال اجراست، عنوان کرد: نظارت و پاکسازی معابر، لکه‌گیری خیابان‌ها و کوچه‌ها، لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی، رفع خاموشی پارک‌ها و فضاهای سبز، تعبیه محل شارژ تلفن همراه برای مسافران، فعالسازی آب نماهای داخل شهر، ترمیم و رنگ آمیزی جداول از جمله این برنامه‌ها است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402122201394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha