سیستان و بلوچستان ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری مذهبی دارد  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: این استان در حوزه گردشگری مذهبی ظرفیت بسیار خوبی دارد که باید در این خصوص به صورت جدی برنامه‌ریزی کنیم.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، محمدهادی طهرانی‌مقدم ۲۳ اسفندماه در حاشیه بازدید از زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان اظهار کرد: این استان به دلیل همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان و قرار گرفتن در مسیر تردد زائران این دو کشور ظرفیت بسیار خوبی در حوزه جذب و پذیرش گردشگران مذهبی دارد.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: همه ساله در ایام اربعین تعداد زیادی از زائران حسینی از کشورهای پاکستان و افغانستان برای عزیمت به عتبات عالیات از این استان وارد خاک ایران اسلامی می‌شوند و مدتی نیز در شهرهای مختلف استان سکونت داشته و سپس به شهرهای قم و مشهد و کشور عراق ادامه سفر دارند.  

او ادامه داد: زائرسرای امام رضا(ع) نیز به دلیل امکانات و زیرساخت هایی که دارد به لحاظ اقامت و خدمات‌رسانی به زائران بسیار مطلوب است اما ضرورت دارد تا رسیدگی بیشتری به این زائرسرا شود.  

به گفته طهرانی‌مقدم، اداره کل میراث‌فرهنگی نیز آمادگی دارد تا در حد توان و در چارچوب ضوابط با اداره کل اوقاف در این خصوص همکاری داشته باشد تا این استان در حوزه گردشگری مذهبی که در تمام فصول سال زائر دارد به جایگاه اصلی خود برسد.  

در این دیدار مقرر شد تا مدیران اوقاف و امور خیریه نسبت به تجهیز این زائرسرا اقدام کرده و تا قبل از ایام نوروز و شروع سفرها به منظور اسکان مسافران و گردشگران نوروزی مهیا شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122301437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha