یزد می‌تواند پایتخت گردشگری رمضان شود

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: یزد به عنوان قطب گردشگری مذهبی و فرهنگی ایران، این ظرفیت را دارد که به عنوان پایتخت گردشگری رمضان نیز معرفی شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، بی‌بی فاطمه حقیرالسادات گفت: با توجه به اینکه یزد به عنوان حسینیه ایران معروف است و سال‌ها است که به عنوان قطب گردشگری مذهبی و فرهنگی ایران شناخته‌شده است، این ظرفیت را دارد به عنوان پایتخت گردشگری رمضان نیز معرفی شود.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد افزود: در کمیسیون گردشگری پیشنهاد شد تا اولین رویداد ملی گردشگری رمضان در نوروز ۱۴۰۴ به میزبانی یزد برگزار شود و قبل از کشوری، در سطح استان نیز اجرا شود.

حقیرالسادات در موضوع گردشگری رمضان چهار بخش ازجمله آیین‌های مرتبط با این ماه، نوا و موسیقی و تواشیح، خوراک‌های مخصوص ماه رمضان و مناسبت‌های مذهبی در نظر گرفته‌شده است.

او ادامه داد: در نوروز ۱۴۰۴ با توجه به اینکه تقارن بهار قرآن و طبیعت است در کمیسیون گردشگری پیشنهادشده است رویداد گردشگری رمضان از ۴ تا ۱۱ فروردین برگزار شود.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: تاکنون بیش از ۹۰ نوع خوراک رمضان در سراسر ایران و ۸۰ آیین و برنامه ویژه ماه مبارک رمضان شناسایی‌شده است که اگر گردشگری ملی رمضان اجرا شود، برای شهروندان و مسافران ارائه خواهد شد.

 مقرر شد این طرح بررسی و بعد از ارائه در صحن شورا، در صورت تأیید، در سال ۱۴۰۴ اجرا شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122301454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha