شئونات ماه رمضان را در نوروز باستانی رعایت کنیم

فرماندار املش گفت: ادارات خدمات‌رسان در ایام نوروز ضمن آماده باش کامل و با رعایت شئونات ماه رمضان به ارائه خدمات ویژه بپردازند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‎‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، مختار رضایی در جلسه ستاد خدمات سفر نوروزی که در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ در فرمانداری املش برگزار شد با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان بر خود حفاظتی ادارات تاکید نمود.

فرماندار املش افزود: ادارات خدمات‌رسان در ایام نوروز ضمن آماده باش کامل به ارائه خدمات ویژه بپردازند.

او با بیان اینکه مردم ولایتمدار شهرستان نسبت به مسائل دینی و شرعی پیش قدم می‌باشند افزود: به دلیل تقارن ماه رمضان با عید نوروز باید شئونات ماه رمضان و سنت نوروز باستانی حفظ شود ارزش‌های انقلابی و اسلامی؛ رعایت عفاف و حجاب در دستور کار باشد تا با معرفی شهرستان به گردشگران؛ میزبانی خوب و دینداری متعهد باشیم.

رضایی گفت: از آنجایی که هدف رعایت حقوق شهروندی و مصونیت از شرعیات است ۱۳ نوروز روز طبیعت مقارن است با ایام لیالی قدر که با هرگونه حرمت شکنی لیالی قدر؛ توسط متولیان امنیتی و نظامی؛ برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

فرماندار املش ادامه داد: شهرداران و راهداری از امروز ۱۵ اسفند از صدور هرگونه مجوز حفاری خودداری نموده کلیه پیمانکاران نیز از امروز اجازه حفاری در حوزه شهرستان را ندارند مختار رضایی با بیان اینکه با حضور شهردار جدید در شهرداری املش بازار هفتگی سه‌شنبه به مکان دیگری انتقال خواهد یافت خواستار جمع آوری سد معبر بازار سنتی با حفظ منافع فروشندگان داخلی شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان تاکید کرد: نظارت بر بازار، تامین کالا و مایحتاج با توجه به فرارسیدن پایان سال، ماه مبارک رمضان، عید نوروز و تعطیلات به صورت ویژه در دستور کار ستاد تنظیم بازار شهرستان قرار گیرد ضمن تشدید نظارت‌ها، امکانات شهرستان برای برقراری گشت‌های مشترک در سطح بازار به منظور نظارت بر کیفیت خدمات کالاها و اقلام و نیز قیمت بسیج شود.

فرماندار املش در ادامه از اختصاص سه تن سیب و دو تن پرتقال برای میوه شب عید و یک تن گوشت و شش تن مرغ منجمد و ۱۱ تن شکر برای فروش و توزیع در فروشگاه‌های سطح شهر در ایام نوروز خبر داد و افزود: بیمارستان و مراکز درمانی و دیالیز سطح شهرستان، مرکز سلامت ملکوت واحد واکسیناسیون مستقر در شبکه بهداشت املش آماده پذیرش بیماران است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122301478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha