اینفلوئنسرهای چینی از بناهای تاریخی شهرستان سلطانیه بازدید کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: اینفلوئنسرهای کشور چین در دومین روز از بازدید خود از گنبدسلطانیه، مجموعه تفریحی شاهبلاغی، معبد داش کسن، اقامتگاه بوم گردی ایلخانی، بافت تاریخی و نحوه پخت غذاهای سنتی شهرستان سلطانیه بازدید کردند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی روز سه شنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۲ گفت: ۹ اینفلوئنسرهای چینی از گنبدسلطانیه، مجموعه تفریحی شاهبلاغی، معبد داش کسن، اقامتگاه بوم گردی ایلخانی و بافت تاریخی بازدید کردند و با غذاهای سنتی و محلی این شهرستان آشنا شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود:  این گروه با سه هدف چشیدن و خوردن خوراکی‌های محلی، آموزش آشپزی غذاهای سنتی و آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ مطبخ  در اقامتگاه بوم گردی شهر شهرستان سلطانیه آشنا شدند و غذای ثبت محلی شده جغوربغور برای این اینفلوئنسرهای به شیوه کاملا سنتی با هیزم و تنور طبخ شد تا با مراحل پخت این غذا آشنا شوند.

اینفلوئنسرهای چینی از بناهای تاریخی شهرستان سلطانیه بازدید کردند

صفوی در بازدید اینفلوئنسرها از معبد داش کسن تاکید کرد:  این معبد با داشتن دو اژدها و معماری بی نظیر سنگی بسیار مورد توجه اینفلوئنسرهای چینی قرار گرفت، چون اژدها در فرهنگ چین معانی و تعابیر بسیار خوبی را داراست.

 او گفت: حضور اینفلوئنسرهای گردشگری قطعا تاثیر بسیار مفیدی بر صنعت گردشگری ایران و استان زنجان دارد.هدف از اجرای این طرح، توسعه گردشگری خارجی استان در سال ۱۴۰۳، تبلیغ مناسب جاذبه‌ها و زیرساخت‌های گردشگری استان است. 

اینفلوئنسرهای چینی از بناهای تاریخی شهرستان سلطانیه بازدید کردند

 اینفلوئنسرهای چینی پس از بازدید از این معبد بیان کردند: اژدها در فرهنگ چینی خوش‌شگون و پرتوان  بودن را می رساند. اژدها هم چنین نمادی از نیرو، توان و بخت نیک برای مردمی است که سزامند آن هستند. با این نگاه بود که امپراتور چین اژدها را به عنوان نمادی از نیرومندی و پایداری خود به کار می‌گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122301496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha