اجرای پویش نوروزی «چشم به راهیم» در سیستان و بلوچستان 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: پویش «چشم به راهیم» همزمان با سراسر کشور از ۲۶ اسفندماه امسال تا ۱۳ فروردین ماه سال آینده اجرا خواهد شد. 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، ایوب کرد ۲۴ اسفندماه اظهار کرد: با فرا رسیدن سال نو و آغاز سفرهای نوروزی، پویش «چشم به راهیم» با هدف ایمنی سفر و کاهش حداکثری آمار تصادفات و فوتی‌های تصادفات جاده‌ای در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: این طرح در مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی جنب پلیس راه زاهدان، بم در قالب  برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی اجرا می شود. 

او افزود: کمک به افزایش ایمنی سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان از خودروهای شخصی و حمل ونقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه درطول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در طول سفر با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و نوروز، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص فرهنگ ایمنی و فرهنگ درست رانندگی و به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای از مهمترین اهداف این پویش است. 

کرد تصریح کرد: ۱۵ دقیقه استراحت در ازای هر دو ساعت رانندگی می‌تواند بسیاری از حوادث جاده ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت مجتمع های خدمات رفاهی و ایستگاه های اجرای طرح پویش همراهان سفر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122401513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha