بازدید سرزده معاون استاندار برای بررسی آخرین وضعیت آمادگی خدمت به زائران از اداره کل میراث‌فراهنگی خراسان رضوی

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی طی بازدیدی سرزده در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان حضور یافت و در جلسه‌ای با حضور مدیران و معاونان این اداره کل آخرین وضعیت اسکان، سامان‌دهی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی و آمار ورودی زائران بررسی شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد امروز پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ در جلسه‌ای با مدیران و معاونان این اداره کل اظهار کرد: جلسه‌ای با حضور معاون اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار ایران فرآیند آمار ورودی به استان و شهر مشهد مورد بررسی قرار گرفت.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد:  با توجه به مصوبات کارگروه ملی زیارت درباره سرشماری و آمار زائرین مبنی بر داشتن آمار دقیق، مرکز آمار ایران برای بررسی روش و فرآیند فعلی آمارگیری همراهی و همکاری بیشتری خواهد داشت تا بتوانیم به ارائه آمار دقیق تر و علمی مبتنی بر روش‌های صحیح و استاندارد دست یابیم.

در ادامه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی  با اشاره به ظرفیت‌های اسکان زائران اظهار کرد: با توجه به گزارش کمیته اسکان ستاد خدمات سفر استان، پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان زائران صورت گرفته و بیش از ۶۴۵ هزار نفرشب اسکان رسمی، موقت و اضطراری پیش بینی شده است.

سید جواد موسوی با اشاره نیاززائران و مسافران به نمازخانه و سرویس بهداشتی و تاکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر این موضوع اظهار کرد: از حدود سه ماه قبل برنامه نظارتی و بازدیدهای دوره‌ای از نمازخانه‌های و سرویس‌های بهداشتی آغاز شده است، در ۹ محوراستان تعداد  ۱۹۹ نمازخانه و ۵۸ مسجد و تعداد ۱۸۱۵ چشمه‌ سرویس بهداشتی و درحال بهره برداری است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122401549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha