تشکیل ۵۹۷ پرونده تخلف صنفی طرح نظارتی نوروز و ماه رمضان در گیلان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل ۵۹۷ پرونده تخلف صنفی طرح نظارتی نوروز و ماه رمضان در استان خبر داد و گفت: ارزش پرونده های این طرح نظارتی ۳۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، تیمور پورحیدری در حاشیه بازرسی از واحدهای خبازی و پوشاک اظهار کرد: از ابتدای طرح بازرسی بیش از ۲۱۱۶ واحد صنفی در سطح استان طی هشت روز مورد بازرسی و کنترل قرار گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تعداد پرونده‌های حوزه قاچاق را ۲۱ مورد برشمرد و گفت: عصر امروز طی گزارش مردمی به سامانه ۱۲۴ در انبار یک شرکت پخش دارویی و بهداشتی محصولات خارجی فاقد مجوز به عنوان قاچاق کشف و تشکیل پرونده شد.

این مسئول کشف مقادیری لاستیک سبک عرضه خارج از شبکه را نیز ماحصل تلاش بازرسان این اداره کل در این طرح نظارتی عنوان کرد و گفت: عرضه خارج از شبکه کالاهای مشمول شفاف سازی به استناد تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مصداق بارز قاچاق محسوب و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

پورحیدری با اشاره به اینکه از آغاز طرح نوروز و ماه مبارک تا کنون بیش از ۵۹۷ فقره پرونده برای متخلفان بازار گیلان تشکیل شده است، گفت: در این هشت روز مجموع ارزش پرونده‌های متشکله این طرح نظارتی را بیش از ۳۷ میلیارد ریال شده که برای اعمال جریمه به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با نظارت بر کالاهای اساسی و رسیدگی به شکایات اعلامی به سامانه ۱۲۴ را در اولویت این طرح نظارتی است و در دو شیفت صبح و عصر به صورت نامحسوس و سر زده بازرسین به واحدهای صنفی تولیدی و توزیعی با هدف کنترل بازار و برخورد با برهم زنندگان نظم بازار در بازار حضور دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122401565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha