خانه‌تکانی موزه هفت‌تپه برای میزبانی از گردشگران نوروزی

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه گفت: موزه هفت‌تپه با نوسازی تابلوهای خود و مرمت اشیای سالن نمایشگاه، خود را برای میزبانی نوروز آماده کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، عاطفه رشنویی ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ در تصریح این خبر عنوان کرد: تعدادی از اشیای نمایشگاه، در طرح مرمتی که از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود، انتخاب و برای مرمت به آزمایشگاه موزه منتقل شدند و این در حالی بود که بعضی از اشیا مانند ظرف با چهره بس و خدای مصری برای نخستین بار از زمان کاوش و کشف مرمت می‌شدند.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه با بیان این‌که تابلوهای موزه هفت‌تپه نیز دوباره بازبینی و چاپ شد و در ویترین‌های موزه قرار گرفت افزود: ویترین بقایای جانوری نیز از این خانه‌تکانی دور نماند و استخوان‌های جانوری از ویترین خارج و در آزمایشگاه تمیز شدند و برای نمایش دوباره روی تابلوهای مخصوص این ویترین چیده شدند.

او گفت: بعضی از ویترین‌ها با افزایش اثر همراه بود و بر محتوای آن‌ها افزوده شد؛ ضمن این‌که نظر به علاقه مردم و بازخورد آنان راجع به ترجمه‌های آجرنوشته‌ها، تابلوهایی بر این بخش افزوده شد.

رشنویی اضافه کرد: محتوای موردنیاز برای معرفی دقیقتر ماکت‌های منظر چغازنبیل، سازه آبی و کاخ آرامگاه نیز تدوین و در موزه کنار ماکت‌ها نصب شد.

او ادامه داد: ویترین‌ها نیز به‌طور کامل تمیز شد، پایه‌های پلکسی، طبقات شیشه‌ای و درب‌های ویترین‌ها پاک شدند و تجهیزات کنترل رطوبت و دما در ویترین‌ها نصب شد.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه یادآور شد: همه این اقدامات در راستای آماده‌سازی موزه برای نوروز انجام گرفت تا بتوانیم میزبان بازدیدکنندگان گرامی در روزهای تعطیلات نوروز باشیم.

خانه‌تکانی موزه هفت‌تپه برای میزبانی از گردشگران نوروزی

خانه‌تکانی موزه هفت‌تپه برای میزبانی از گردشگران نوروزی

خانه‌تکانی موزه هفت‌تپه برای میزبانی از گردشگران نوروزی

انتهای پیام/

کد خبر 1402122501622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha