سامان‌دهی و ارتقای سطح کیفی خانه مسافرهای فارس در اولویت قرار گیرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بر لزوم هرچه سریع‌تر سازمان‌دهی و ارتقای سطح کیفی خانه مسافرها در این استان تأکید کرد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی امروز ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ در نشست فعالان خانه مسافرها ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ بابیان اینکه خاِنه مسافرها ازجمله تأسیسات گردشگری هستند ابراز داشت: افرادی که مایل هستند در این زمینه فعالیت کنند برای دریافت مجوز به درگاه ملی مجوزها مراجعه و درخواست خود را ارائه دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به اینکه فرآیند اخذ مجوز برای فعالیت خانه مسافرها بسیار ساده و آسان است افزود: متأسفانه بسیاری از افراد از این موضوع بی‌خبرند و در سایه بی‌خبری به اخذ مجوزهای لازم اقدام نمی‌کنند.

ثابت اقلیدی همچنین گفت: نظارت بر اماکن اقامتی بر عهده میراث فرهنگی به‌عنوان متولی حوزه گردشگری است.

او با تأکید بر اینکه با اماکنی که بدون اخذ مجوزهای لازم اقدام به فعالیت دارند اعمال قانون می‌شود، افزود: بازدیدهای نظارتی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی فارس از تمامی واحدهای گردشگری در استان تشدید و این بازدیدهای نظارتی به‌صورت شبانه‌روزی و سرزده انجام می‌شود.

گفتنی است نشست سامان‌دهی خانه‌های مسافر فارس ویژه ما مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از مالکین و بهره‌برداران خانه مسافر استان در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122501635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha