تقویت زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان‌های فارس در دستور کار قرار دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با مثبت ارزیابی کردن نام‌گذاری روزهای تقویم به نام شهرها و مناسبت‌های گردشگری گفت: بی‌تردید این نام‌گذاری‌ها تأثیر به سزایی در مرتفع شدن اقتصاد جوامع محلی، رونق گردشگری و در نهایت توسعه پایدار دارد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی گفت: هشتم اردیبهشت‌ماه به نام روز میمند در تقویم رویدادهای ملی به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: نام‌گذاری روزها و هفته‌ها همچنین مناسبت‌های فرهنگی و گردشگری می تواند به اقتصاد منطقه و توسعه گردشگری کمک کند که این مباحث تنها با اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجرایی گردشگری میسر است.

او بابیان اینکه تقویت زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان‌های فارس در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های بالقوه و بالفعلی که در شهرستان فیروزآباد به‌ویژه شهر میمند وجود دارد، تمامی تلاشمان در سال جاری تقویت زیرساخت‌ها با مشارکت مردم است.

ثابت اقلیدی، برگزاری جشنواره‌های مناسبتی در شهرستان‌های فارس مانند جشنواره گل و گلاب میمند را فرصت طلایی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه عنوان کرد و گفت: برای نمونه در طول برگزاری چنین جشنواره‌ای که به مدت یک هفته برگزار می‌شود، شاهد اجرای تورهای گردشگری متعددی هستیم که نه‌تنها به رونق اقتصاد گردشگری کمک می‌کند بلکه منجر به شناخت بیشتر گردشگران از آثار تاریخی، فرهنگی و صنایع‌دستی شهرستان می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به اینکه شهرستان فیروزآباد بخشی از آثار جهانی محور ساسانی را در دل خود جای‌ داده است، اظهار کرد: با توجه به انجام اقدامات زیرساختی در حوزه‌های گردشگری و میراث فرهنگی در این محور همچون نورپردازی قلعه دختر فیروزآباد و مرمت و ساماندهی آثار تاریخی و ایجاد سرویس‌های بهداشتی مناسب و وجود جاذبه‌های های طبیعی و مزارع گل در منطقه میمند، امیدواریم این محور به یکی از اصلی‌ترین محورهای گردشگری کشور تبدیل شود.

او با اشاره به اینکه فیروزآباد یکی از شهرستان‌های پرجاذبه استان فارس است، افزود: این منطقه در حوزه صنایع‌دستی به‌خصوص دست‌بافت‌ه ها حرف اول را می‌زند چراکه فیروزآباد شهر ملی دست بافته‌هاست.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020800402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha