مجموعه ساسانی قصرشیرین آماده بازدید میهمانان نوروزی است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قصرشیرین از آماده بودن مجموعه آثار تاریخی ساسانی شهرستان قصرشیرین برای بازدید گردشگران در ایام نوروز خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، بهرنگ بابایی اظهار کرد: شهرستان قصرشیرین دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی است، اما جاذبه‌های تاریخی آن هرساله گردشگران زیادی را در ایام نوروز به سمت خود جذب می‌کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قصرشیرین تاکید کرد: مجموعه آثار تاریخی دوره ساسانی از مهم‌ترین جاذب‌های تاریخی این شهرستان است که یادگاری از عشق و دلدادگی خسرو پرویز پادشاه ساسانی به همسرش شیرین است.

او افزود: این مجموعه ساسانی شامل چهار اثر عمارت خسرو یا کاخ خسرو، چهارقاپی، کانال ساسانی و بان‌قلعه است که همگی آنها در دوره ساسانی ساخته شده‌اند.

بابایی ادامه داد: عمارت خسرو یا کاخ خسرو بنایی است که خسرو پرویز آخرین پادشاه ساسانیان آن را برای همسرش شیرین ساخت و گفته می‌شود بسیار بزرگ و مجلل بوده است.

اورئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قصرشیرین تاکید کرد: از دیگر بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری قصرشیرین می‌توان به کاروانسرای شاه عباسی، نخلستان‌ها، باغات مرکبات، پهنه گردشگری رودخانه الوند و منطقه نمونه گردشگری چم امام حسن(ع) اشاره کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قصرشیرین، در ادامه از آماده سازی این شهرستان برای میزبانی از مسافران نوروزی هم خبرداد و گفت: در این راستا، زیباسازی فضای شهر قصرشیرین و نصب المان‌ها و مبلمان‌های شهری مورد توجه قرار گرفته است.

او تاکید کرد: به منظور فراهم کردن ظرفیت‌های لازم برای اسکان میهمانان نوروزی هم دو هتل سهند و سیاوش با ظرفیت اسکان ۱۸۰ نفر و تعدادی کلاس درس مدارس در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122601690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha