حصیر کپوبافی آبدانان ایلام به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از صادر کردن تولیدات کارگاه حصیرکپوبافی شهرستان آبدانان متعلق به پروانه درویشی از صنعتگران این شهرستان به کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: تولید حصیر کپوبافی از محصولات شاخص و حاصل فعالیت پروانه درویشی از صنعتگران روستای جابر شهرستان آبدانان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: خوشبختانه این محصول مورد توجه و استقبال کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عمان و عراق قرار گرفته و سفارشات به شکل دائمی انجام می‌شود.

او تصریح کرد: بنا بر گفته این صنعتگر از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۵ هزار عدد سینی حصیری به کشور عمان صادر شده و تعداد ۱۰ هزار عدد هم برای ارسال به کشور عراق ثبت سفارش شده و همچنین کشورهای اروپایی از این محصول با توجه به تبلیغات گسترده از طریق فضای مجازی توسط این کارآفرین استقبال کرده و برای سال آینده سفارشات خود را ثبت کرده‌اند.

شریفی بیان کرد: پروانه درویشی کارآفرین روستای جابر انصار از بانوان کارآفرین و موفق شهرستان آبدانان توانسته با راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و ایجاد صنایع‌دستی برای ۶۰ نفر بصورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122601692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha