۱۰۰ غرفه محصولات صنایع‌دستی ایلام در ایام نوروز راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از برپایی ۱۰۰ غرفه عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی استان در شش شهرستان، ویژه ایام نوروز خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: در ایام نوروز در راستای معرفی محصولات شاخص صنایع‌دستی استان به گردشگران و مسافران نوروزی ورودی به استان در شش شهرستان اقدام به برپایی ۱۰۰ غرفه صنایع‌دستی شده است .

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: هدف از ایجاد غرفه‌های صنایع‌دستی در ایام‌ نوروز کمک به معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی استان است که در واقع در ایام‌ نوروز برای صنایع‌دستی اقتصاد نوروزی را به همراه خواهد داشت.

او گفت: امسال همانند سال‌های گذشته در قلعه والی شهر ایلام با ایجاد غرفه‌های صنایع‌دستی، برپایی سیاه چادر در قالب نوروزگاه در محل قلعه والی شهر ایلام و دیگر شهرستان‌ها با ایجاد برنامه‌هایی آئینی و سنتی سعی در بوجود آمدن نشاط نوروزی برای گردشگران و مسافرین نوروزی که استان ایلام را به عنوان‌مقصد گردشگری انتخاب کرده اند را تا قبل از شب‌های قدر را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

شریفی تصریح کرد: اولویت غرفه‌ها بیشتر به کارگاه‌های تولیدی و برنددار و بسته‌بندی شده است که بتوانند بهتر صنایع‌دستی را معرفی کنند ولی صنایع‌دستی کوچک و خرد هم در این غرفه‌ها مستقر هستند تا بتوانند تجربه لازم برای حضور در نمایشگاه‌های بزرگ‌تر را کسب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122601696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha