در تعطیلات عید نوروز بر اساس سلیقه فرزندانم تهرانگردی می‌کنیم/ دستور اکید رئیس‌جمهوری برای رفع مشکل وجود زباله در مسیرهای گردشگری

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تعطیلات عید نوروز را به دلیل همزمانی آن با ماه مبارک رمضان در تهران سپری میکند، گفت: ما همانند همه خانواده‌های ایرانی به دیدن جاذبه‌های پایتخت می‌رویم و اگر به طبیعت سر زدیم نیز مطابق دستورالعمل‌های لازم رفتار می‌کنیم و مراقب آن هستیم.

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار میراث آریا با اشاره به همزمانی تعطیلات عید نوروز و ماه مبارک رمضان با بیان اینکه امسال را در تهران سپری می‌کند، گفت: پایتخت جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و دیدنی بسیاری دارد که برای کسانی که همانند ما به سفر نمی‌روند، گزینه‌ای عالی به منظور گذراندن اوقات فراغت است.

او با بیان اینکه مبنای تهرانگردی را نظر فرزندانش قرار می‌دهد، افزود: من نیز همانند بسیاری از خانواده‌ها بر اساس علاقه و خواست فرزندان و خانواده‌ام نوع تفریح را انتخاب می‌کنم و به سراغ جاذبه‌های مختلف و متنوع پایتخت می‌رویم.

سلاجقه با تاکید بر اینکه تقریبا از تمامی جاذبه‌های تهران بازدید کرده‌ است، ادامه داد: زیبایی‌های ایران و تهران به گونه‌ای است که از دیدن آن سیر نمی‌شوم و با آنکه چندین‌بار مکان‌های دیدنی پایتخت را دیدن کرده‌ام اما باز هم دوست دارم به آنها سر بزنم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با اشاره به برنامه‌ این سازمان برای تعطیلات سال جدید، اظهار کرد: یکی از مهمترین بحث‌های ما در این زمینه موضوع ایران پاک و مسیر سبز بوده است که خوشبختانه مورد استقبال رئیس‌جمهوری نیز قرار گرفته است. خصوصا در مورد زباله‌ها تاکیدات رئیس‌جمهوری و اعلام تکالیف به استان‌ها را شاهد بودیم. در خصوص آتش‌سوزی در پارک‌ها و مناطق چهارگانه نیز ابلاغیه‌های لازم به استانداران اعلام شده است.

او با بیان اینکه تمامی بخش‌های محیط زیستی در ایام نوروز در آمادگی کامل هستند، افزود: خواسته ما از مردم این است که اگر در فضایی آتش روشن می‌کنند حتما خاموش کنند و در خصوص پسماندها و زباله‌ها براساس دستورالعمل‌ها رفتار کنند تا انشاالله در طبیعت مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122601755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha