رشد ۶۸درصدی بازدید از موزه‌های سیستان و بلوچستان 

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از رشد ۶۸درصدی میزان بازدید از موزه‌های استان خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، مجتبی سعادتیان اظهار کرد: در حال حاضر ۹ موزه وابسته و سه موزه خصوصی در استان فعالیت دارد که محتوای آنها نیز در حوزه‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، بوم‌شناسی و غیره است. 

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان افزود: شاخص ترین موزه استان هم موزه منطقه‌ای جنوب‌شرق در شهر زاهدان است که در سال ۱۳۹۰ راه‌اندازی شد و هدف اصلی آن به نمایش درآوردن فرهنگ منطقه جنوب‌شرق ایران شامل استان‌های سیستان و بلوچستان،کرمان و خراسان‌جنوبی است.  

او ادامه داد: سالانه تعداد زیادی از گردشگران و مسافران از موزه‌های استان بازدید می‌کنند که در ایام نوروز بیشترین تعداد را شاهدیم.  

به گفته سعادتیان، بر اساس آمار و اطلاعات موجود سال گذشته با رشد ۶۸درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ تعداد بیشتری از گردشگران از موزه های استان بازدید کرده‌اند. 

معاون میراث‌فرهنگی از رشد ۶۸درصدی بازدیدکنندگان موزه هادر سال جاری خبر داد: در استان سیستان و بلوچستان ۹ موزه وابسته و سه موزه خصوصی ایجاد شده است که محتوای آنها بیشتر باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، بوم‌شناسی و....است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122601756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha