اجرای آیین درختکاری از معبد داش کسن ویر تا گنبد سلطانیه 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: به مناسبت هفته درختکاری آیین درختکاری از معبد داش کسن ویر تا گنبد سلطانیه اجرا شد. 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی صبح جمعه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ گفت: کاشت درخت از معبد داش کسن ویر تا گنبد سلطانیه اجرا شد که این برنامه با هدف ترویج و توجه مردم نسبت به حفظ میراث طبیعی و تاریخی به عنوان سرمایه‌های ملی استان زنجان و به ویژه در این شهرستان تاریخی برگزار شد. 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: این مراسم با استقبال فراوان از سوی دهیار، بخشدار و اعضای شورای شهر و دوستداران میراث‌فرهنگی شهرستان سلطانیه مواجه شد. 

اجرای آیین درختکاری از معبد داش کسن ویر تا گنبد سلطانیه 


او گفت: در این طرح علاوه بر مدیران دستگاه‌های اجرایی، مردم و حلقه‌های میانی و گروه‌های جهادی منتخب نیز دعوت شدند که در تحکیم سنت حسنه درخت‌کاری سهیم و نقش موثری در نهال‌کاری همگانی برای ایران سرسبز ایفا شد. 

صفوی اظهار کرد: روز درختکاری و هفته منابع طبیعی فرصتی است برای توجه به محیط زیست و افزایش سرانه فضای سبز و کاشت نهال درخت تا اهمیت هوای پاک و زمین پاک را بار دیگر مورد تاکید قرار دهیم و برنامه‌های توسعه شهری را بر مبنای توجه به محیط زیست اجرا کنیم.

اجرای آیین درختکاری از معبد داش کسن ویر تا گنبد سلطانیه 

انتهای پیام/

کد خبر 1402122601775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha