پویش «چشم به راهیم» در زنجان برگزار شد

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان گفت: آیین افتتاح پویش «چشم به راهیم» صبح امروز با حضور دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان و مسئولان شهرستان زنجان در مجتمع خدماتی-رفاهی بین راهی شهر شادی پارسیان انجام شد. 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی گفت: آیین افتتاح پویش «چشم به راهیم» صبح امروز شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، معاونین و مسئولان شهرستان زنجان در مجتمع خدماتی-رفاهی بین راهی شهر شادی پارسیان انجام شد. 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان در این مراسم افزود: ایران دو پرونده میراث جهانی ناملموس خود را به صورت مشترک با دیگر کشورها ثبت جهانی کرده است، زیرا نوروز و آیین‌های آن متعلق به ایران نیست بلکه متعلق به جامعه جهانی است که باید پاس داشته شود. صفوی گفت: ۲۷ دستگاه در استان در قالب ۱۲ کمیته به ریاست استاندار ستاد اجرایی مدیریت سفر را مدیریت می‌کنند. 

پویش «چشم به راهیم» در زنجان برگزار شد


جعفر قزوینیان گفت: تمام هدف از برگزاری این پویش، کاهش تصادفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی است. در این پویش به روش‌های گوناگون و با استفاده از ظرفیت هنرهای مختلف نقش همراهان راننده در ایمنی سفرهای خانوادگی خستگی و خواب‌آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی، تبیین می‌شود. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان افزود: این مسئول تاثیر فرهنگ و تبلیغات را در کاهش تصادفات بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: با همراهی صدا و سیما و دستگاه‌های خدمات‌رسان سعی خواهیم کرد طی ۱۸روز با آموزش مسائل فرهنگی در محل برگزاری پویش به این مهم دست یابیم. 

او گفت: مطابق تحقیقات صورت گرفته ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری نزدیکی شهرها رخ می‌دهد که با اجرای پویش ۳۰_۶۰ می‌توانیم درصد تصادفات را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122601783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha