آماده‌باش داروخانه‌های شبانه‌روزی در طرح سلامت نوروزی/ تعطیلی بیمارستان‌ها در نوروز تخلف است‌/ نظارت بر مراکز توزیع غذا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آغاز طرح سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند، گفت: در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کمیته سلامت نوروزی بصورت ۲۴ ساعته تشکیل شده و به تمامی بیمارستان ها، مراکز جامع خدمات شبانه‌روزی، مراکز هدایت عملیات بحران و اورژانس در ایام نوروز به شکل ویژه خدمات می‌دهند.

به‌گزارش میراث‌آریا، بهرام عین‌اللهی عصرشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ در یک نشست خبری گفت: رصد کاملی از کل کشور به صورت ثانیه‌ای از مرکز مدیریت بحران در ایام نوروز انجام می‌شود و ۳۰۰ ایستگاه جامع سلامت با حضور تیم کامل بهداشت و درمان آماده خدمت‌رسانی هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: در ایام تعطیلات همه داروخانه‌های شبانه‌روزی دایر هستند و دارو به مقدار کافی برای آنها تامین شده است.

او افزود: خون به اندازه کافی در سازمان انتقال خون تامین شده است و مردم هر گونه مشکل و شکایت را از طریق سامانه ۱۹۰ اعلام کنند.

عین‌اللهی تاکید کرد: به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شده که بر مراکز تهیه و توزیع غذا نظارت کافی داشته باشند و ۳۳۴۵ اورژانس و چهار پایگاه سلامت نوروزی در شهرهای بزرگ و دو پایگاه در شهرهای کوچک و ۵۷۰۰ آمبولانس و ۵۲ دستگاه بالگرد، ۶۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس، پنج دستگاه آمبولانس دریایی، ۳۷۰ دستگاه موتورلانس با فعالیت ۲۶ هزار و ۷۸۰ نیرو در ایام نوروز به مردم خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به حضور ۲هزار تیم بهداشتی برای نظارت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ایام نوروز، گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند تیم‌های ارزیابی و واکنش سریع را داشته باشند تا به هنگام وقوع احتمالی حادثه و سیل به سرعت وارد عمل شوند.

او افزود: ایران به عنوان یک مرجع حوزه سلامت در مجمع شانگهای مطرح است که کشورهای مختلف خواستار تعامل با ایران در این حوزه دارو و درمان بودند.

عین‌اللهی بیان کرد: ۱۹۴ مرکز مشاوره رفتاری در کشور دایر شده و این مراکز نقش بسیار موثری در کنترل رفتارها در بحث روانشناسی دارند.

به گفته وزیر بهداشت، هر گونه تعطیلی بخش‌های بستری در ایام نوروز ممنوع است و در اینصورت تخلف محسوب می‌شود.

او ادامه داد: عمده خدمات ارائه شده در ایام نوروز اورژانسی است و دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به بیماران هستند.

عین‌اللهی گفت: در حوزه اورژانس پزشکان مشخص بوده و باید حضور یابند و ۲۴ ساعته شیفت بندی شده اند و متخصصان طب اورژانس مدیریت اورژانس را از نظر تخصصی انجام می‌دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان گفت: برخی از متخصصان نیز باید در بیمارستان مستقر باشند و بیمارستانه‌ها نیز ظرفیت حداکثری بخش‌های بستری و اتاق عمل را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122701834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha