از هنرمندان فرش‌بافی شهر ازندریان تجلیل شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر با حضور در کارگاه‌های فرش بافی ازندریان از هنرمندان فرش‌بافی این شهر تجلیل کرد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، ابراهیم جلیلی گفت: یکی از هنرهای اصلی صنایع‌دستی در شهرستان ملایر هنر قالی‌بافی است که در اکثر مناطق روستای و شهری ملایر بافته می‌شود و این  فرش دستباف، با قدمت‌ترین نمونه قالی‌های بافته شده در استان همدان است که در بازارهای ایران و جهان از شهرت و آوازه بسیار زیادی برخوردار است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: هر فرشی داستان و وجه تسمیه خاص خود را دارد و سنت قالی بافی در شهرستان ملایر و روستاهای این شهرستان باعث شده که این شهرستان تبدیل به یکی از مراکز عمده بافت قالی‌‎های لری در غرب ایران به شمار برود.

او افزود: از قدیم در شهرستان ملایر زنان خانه‌دار علاوه بر سر و سامان دادن امور منزل با بافت فرش در رونق اقتصادی خانواده نقش بسزایی داشتند.

جلیلی گفت: مهارت بافت نقش ماهی فرش ازندریان به شماره 2473 و در مورخ 9 آذر 1400 در فهرست آثار میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است و تاکنون دو دوره جشنواره فرش در شهر ازندریان برگزار شده است و علاوه بر نقش ماهی ازندریان، نقش فرش چهارچنگ کسب وننج، پیچ جوزان و فرش میشن در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122701883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha