برگزاری رویداد عطر نان در یزد

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از برگزاری رویداد عطر نان در ایام نوروز ۱۴۰۳ در یزد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، هما خورشیدی با اعلام این خبر افزود: این رویداد با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و با همکاری کمیته تخصصی گردشگری خوراک از ۲۸ اسفندماه تا ۷ فروردین برگزار می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد هدف از برگزاری این رویداد را ترویج نان کامل و معرفی و مانایی نان‌های سنتی یزد به عنوان نمونه‌ای از مواریث فرهنگی یزد عنوان کرد.

خورشیدی اضافه کرد: در این رویداد هشت غرفه اجرای زنده پخت نان خواهند داشت و شش نوع نان سنتی یزد شامل کماچ، لتیر، سوروک، فطیر و نان سبزیجات سنتی در ساعات بعد از افطار به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

به گفته او در این رویداد، یک تیم به نام گیارست اجرای برنامه‌های ترویجی و آموزشی معرفی نان کامل سنتی یزد را بر عهده دارند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: قصه‌گویی نان برای نوجوانان و برگزاری مسابقه با اولویت عکس نان از دیگر برنامه‌های این رویداد است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122701924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha