قرارگاهی برای ارائه خدمات حداکثری به گردشگران در مازندران ایجاد شد

استاندار مازندران از ایجاد قرارگاهی در دانشگاه علوم پزشکی برای ارائه خدمات حداکثری به گردشگران نوروزی و کاهش میزان حوادث، خبر دهد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، سید محمود حسینی‌پور عصر یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر که با حضور اعضای ستاد در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران برگزار شد، با اظهار اینکه پیش‌بینی می‌شود شمار زیادی مسافر و بیشتر از سال قبل به استان سفر کنند، از آمادگی مازندران برای میزبانی از مسافران خبر داد و گفت: مهم‌ترین مساله ارائه خدمات و اسکان مسافران است.

استاندار مازندران از تهیه اماکنی برای اسکان موقت گردشگران خبر داد و گفت: امسال با آمادگی بیشتری اسکان مسافران را دنبال کردیم زیرا طبق پیش بینی‌ها شاهد سرما و بارندگی در استان خواهیم بود و مصوب شد از امکانات آموزش و پرورش برای اسکان استفاده کنیم.

حسینی پور تصریح کرد: همچنین از امکانات و تجهیزات گردشگری برای اقامت مسافران بهره می‌بریم.

او به ارائه خدمات در جاده‌های مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: امسال قرارگاهی در دانشگاه علوم پزشکی برای خدمات حداکثری ایجاد شده تا میزان حوادث را کاهش دهیم و علاوه بر این پایگاه‌های امداد هوایی را در استان تقویت کردیم تا در خدمات‌رسانی سرعت بخشیده شود.

حسینی پور زیباسازی و مناسب‌سازی سیما و منظر شهری را ازدیگر اقدامات ذکر کرد و گفت: شهرداری‌ها متولیان اصلی این طرح هستند و شهرداری برتر در استان معرفی می‌شوند.

استاندار مازندران با اشاره به تقارن با ماه مبارک رمضان خواستار حفظ حرمت و شانیت این ماه معنوی شد و هنجارشکنی را پذیرفتنی ندانست و گفت: هنجارشکنی در ماه رمضان خط قرمز مردم مازندران است.

او با اشاره به آمادگی حداکثری برای خدمات‌رسانی به مسافران از اجرای پویش نه به زباله برای حفظ طبیعت منحصربه‌فرد استان خبر داد.

استاندار مازندران به افزایش تابلوهای شهر ما روزه دار است در سطح استان تاکید کرد و گفت: شاخص‌ها را به شهرداری‌ها ابلاغ کنید تا بعد از تعطیلات شهرداران نمونه معرفی شوند.

سحرخوانی و نوروز ایرانی را در دستورکار داریم

حسین ایزدی در این جلسه گفت: از ۲۴ اسفند ماه سال جاری که دییرخانه ستاد به صورت رسمی آغاز شده یه استناد سیستم جانا ۵۸۵ هزار و ۱۷۵ نفر شب اقامت در سه روز داشتیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: به‌دلیل شرایط جوی هوا و بارندگی علاوه بر مناطق بوم‌گردی، اقامتگاه‌های رسمی، مساجد، بقاع متبرکه با سیستم‌های گرمایشی و تجهیزات به صورت‌ رایگان در اختیار مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد.

او با اشاره به نصب بیلبوردهای در خصوص طرح شهر ما روزه دار است؛ اظهار کرد: دستورالعمل ستاد اجرایی خدمات سفر به‌صورت یکسان در سراسر کشور توزیع شده است اما با توجه به موقعیت مازندران دستورالعمل را بومی سازی کردیم. 

ایزدی ادامه داد: کمیته‌ها از ۱۳ به ۱۵ کمیته سازمان تبلیغات، اوقاف و امور خیریه و مدیرکل امور اجتماعی استانداری اضافه شد.

ایزدی با بیان این مطلب که از ۲۴ اسفند و آغاز به کار ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران، شعار پویش شهر ما روزه‌دار است را سرلوحه کار قرار دادیم، خاطرنشان کرد: به افرادی که در زمینه نظارت بر سرویس‌های بهداشتی و جمع آوری زباله و پسماند همکاری کنند.صنایع‌دستی اهدا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران بر نظارت جدی سرویس‌های بهداشتی در واحدهای پذیرایی و رستوران‌های بین‌راهی تاکید کرد و گفت: در تمام شهرهای استان نوروزگاه و ۳۰ غرفه نمایشگاهی صنایع‌دستی برپا می‌شود

ایزدی ادامه داد: در تمامی شهرها حدود پنج نمایشگاه صنایع‌دستی ملی و مابقی در قالب نمایشگاه نوروزی و نمایشگاه صنایع‌دستی محلی داریم.

او از افتتاح این نمایشگاه‌ها از ۲۹ اسفند خبر داد و افزود: در سواحل و ورودی‌ها و هتل‌های استان نیز نمایشگاه صنایع‌دستی برپا می‌شود.

ایزدی با بیان اینکه مراسم سحرخوانی و نوروز ایرانی را در دستور کار داریم، تصریح کرد: امسال با توجه به حفظ ماه رمضان مراسم احیا ۱۱ تا ۱۳ فروردین در پایگاه میراث جهانی فرح‌آباد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122701950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha