دفاتر گردشگری بازوان توسعه گردشگری کرمانشاه هستند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از دفاتر گردشگری کرمانشاه به عنوان بازوان توسعه گردشگری کرمانشاه نام برد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز یکشنبه ۲۷ اسفندماه در جلسه کمیته فنی نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی با موضوع بررسی لغو مجوز تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی استان، با اشاره به اهمیت دفاتر خدمات مسافرتی، اظهار کرد: دفاتر خدمات مسافرتی یکی از بازوان توسعه گردشگری به شمار می‌روند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه دفاتر دارای مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی هستند، لذا عملا با همین عنوان و مجوز فعالیت می‌کنند و مردم با اتکا به همین موارد قانونی این دفاتر را امین خود دانسته و سفرهای خود و امور مربوط به این‌مسائل را با کمک دفاتر مسافرتی انجام می‌دهند. 

او افزود: براین اساس، ما نیز باید با دقت نظر و نظارت دقیق و مداوم عملکرد این دفاتر را پایش کنیم تا خدایی ناکرده نارضایتی مردم و خلل در امر مهم گردشگری را به همراه نداشته باشد. 

فرمانی ادامه داد: به این منظور کمیت‌ها و کمیسیون‌هایی را برای نظارت دقیق و مداوم بر عملکرد دفاتر گردشگری تشکیل خواهیم داد تا در نهایت دقت و در اسرع وقت وظایف قانونی خود را در این رابطه انجام دهند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه به بروز تخلف در برخی از دفاتر گردشگری کرمانشاه اشاره‌ای کرد و گفت: به منظور بررسی و اعمال تصمیم در خصوص برخی از دفاتر که مرتکب قصور و مواردی خارج از روال شده‌اند، نشست امروز تشکیل شده، لذا از اعضا انتظار می‌رود تا تمام جوانب را بررسی و سپس اقدام به  تصمیم‌گیری قاطع کنند.

در ادامه جلسه کارشناس مربوطه اقدام به ارائه خلاصه پرونده و وضعیت دفاتر مذکور و سوابق مرتبط کرده و اعضا نظرات کارشناسی خود را مطرح کردند و با توجه به تمامی جوانب پرونده‌ها مقرر شد تا مراتب لغو مجوز یا اخطار و تذکر از مسیرهای قانونی به مدیر دفاتر مذکور ابلاغ شود.

در پایان جلسه از تعداد ۱۲ پرونده که در طی چند جلسه بررسی‌های لازم برای این دفاتر انجام شد دو مورد لغو مجوز، دو مورد فرصت برای ادامه کار، دو مورد نیز موافقت با ادامه فعالیت با رعایت جوانب قانونی و مابقی نیز منوط به تکمیل پرونده و بررسی بیشتر شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122701953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha