نظارت جدی بر مراکز اقامتی پذیرایی و خدماتی ایلام در ایام نوروز در دستور کار قرار گیرد

دادستان مرکز استان ایلام گفت: نظارت جدی بر مراکز اقامتی پذیرایی و خدماتی ایلام در ایام نوروز در دستور کار قرار گیرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، امروز 28 اسفندماه دیدار نوروزی فرزاد شریفی دبیرستاد اجرایی خدمات سفر و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با محوریت نوروز و در راستای اقدامات لازم در ایام نوروز برای رفاه حال گردشگران و مسافران ورودی در محل دفتر دادستان مرکز استان برگزار شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان در این دیدار به ارائه گزارشی از اقدامات شاخص در حوزه‌های مختلف اداره‌کل پرداخت و سپس برنامه‌های پیش‌بینی شده و وظایت تمامی دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه نوروز 1403 را اعلام کرد.

شریفی افزود: ۲۷ دستگاه عضو ستاد اجرایی خدمات سفر هستند که می‌توان از آنها به‌عنوان نوروزبان بی نوروز یاد کرد کسانی که در تلاش هستند نوروزی دلچسب را به مسافران هدیه کنند.

او با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۳ میلیون مسافر به استان سفر کردند و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز بیش از ۳ میلیون مسافر به استان وارد شود، اضافه کرد: تعداد ۲۶۴ واحد اقامتی زیر مجموعه میراث‌فرهنگی در ایام نوروز مشغول فعالیت خواهند بود.

شریفی یادآور شد: ظرفیت اقامت در استان برای اسکان مسافران در طول هر شب ۵ هزار و ۳۳۱ نفر است و در بحث اسکان بازوی توانمند مجموعه میراث‌فرهنگی، اداره‌کل آموزش و پرورش استان است که جای تقدیر و تشکر دارد.

عبدالوهاب بخشنده دادستان مرکز استان گفت: با توجه به فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ نظارت جدی بر مراکز اقامتی پذیرایی و خدماتی در ایام نوروز در دستور کار قرار گیرد.

بخشنده ضمن اشاره به فرا رسیدن نوروز و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان، گفت: یکی از دروازه‌های مهم عتبات عالیات که هر ساله شاهد خیل عظیم زائران در ایام نوروز بوده و یکی از قطب‌های گردشگری است، لذا با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان علاوه بر گشت‌های روزانه، نظارت بر تمامی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به طور خاص در دستور کار قرار گیرد و اقدامات نظارتی صورت گرفته در این ایام تشدید شود و گشت‌های نظارتی تخصصی در راستای افزایش رضایت‌مندی شهروندان و مسافران فعال شوند.

او اظهار کرد: در راستای حفظ منزلت و شأن‌ ماه نزول قرآن، رعایت شئونات اسلامی، مراعات حال مسافران و متعذرین از روزه‌داری، ضروری است و با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

دادستان مرکز استان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از کلیه اقدامات صورت گرفته توسط ارگان‌های مربوطه افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم درون‌ دستگاهی به منظور ارائه بهترین خدمات برای مسافران و گردشگران نوروزی انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122802019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha