اعلام وضعیت نارنجی جوی برای خلیج فارس و تنگه هرمز

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی از مواج شدن آب‌های تنگه هرمز و خلیج فارس خبر داد.

به گزارش میراث آریا، بر اساس هشدار نارنجی سازمان هواشناسی کشور، افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا از اواخر وقت سه‌شنبه تا اواخر وقت پنج‌شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز را در بر می‌گیرد.

نوع مخاطره این سامانه افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۸ نات ( وزش باد نسبتاً شدید تا شدید)، افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا بیش از ۱/۵ متر در مناطق ساحلی و بیش از ۲ متر در مناطق فراساحلی (با تاکید بر رگبار باران و رعدوبرق گاهی با تند باد لحظه ای) اعلام شده است.

روز سه‌شنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و مناطق دور از ساحل نیمه غربی تنگه هرمز و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز با این وضعیت همراه خواهند شد.

سازمان هواشناسی کشور برای این مناطق خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه سنگین و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی پیش‌بینی کرده است.

منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم برای فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122802028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha