اقامت بیش از ۳۳هزار مسافر نوروزی در گلستان/ ۶۴۷هزار بازدید از جاذبه‌های استان ثبت شد

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به ثبت بیش‌از ۶۴۷هزار و ۸۰۰ بازدید از جاذبه‌های استان طی طرح نوروزی، گفت: در این مدت ۳۳ هزار و ۸۰۴ نفر در گلستان اقامت کردند. 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ در خصوص آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی، گفت: از آغاز طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفندماه تا پایان روز گذشته (۲۸ اسفندماه) ۶۴۷هزار و ۸۰۰ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با ۳۷۶هزار و ۴۰۰ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی استان استان بوده است. 

او گفت: ۱۰۶هزار و ۴۷۳ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان، ۶۲ هزار و ۶۷۲ نفر نیز از اماکن تاریخی، ۷۰هزار و ۵۳۸ بازدید از اماکن تفریحی، ۶۲۹۲ بازدید از مراکز صنایع‌دستی و ۲۵ هزار و ۱۰۰ نفر از اماکن مذهبی گلستان به ثبت رسید. 

ساوری گفت: در این مدت تعداد ۳۳ هزار و ۸۰۴ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید. 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان با اشاره به این‌که در این مدت ۲۸ هزار و ۶۲۴ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی سطح استان با ۸۲۸۹ نفر-شب اقامت است. 

او خاطرنشان کرد: در مدت مذکور همچنین ۵۱۱۹ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی و ۶۱ نفر نیز اقامتگاه‌های اضطراری سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010100019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha