نوروز امسال به همراه مادرم گیلان‌گردی می‌کنیم/ «جنوب» اولین پیشنهادم برای سفر نوروزی است

کاوه خداشناس بازیگر گفت: با توجه به آب و هوای فروردین و اینکه شاید مردم بخواهند کمی از مود زمستانی بیرون بیایند سفر به جنوب کشور اولین پیشنهادم برای سفرهای نوروزی مردم است.

کاوه خداشناس، بازیگرسینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار میراث آریا  گفت: متولد تهران هستم و پدرم متولد دماوند است. بنا بر این اصالت من هم دماوندی است.

او افزود: دماوند دیدنی‌های بسیاری دارد. اگر مردم به روستاهای اطراف شهرستان دماوند بروند سر از چشمه‌ها و رودخانه‌های زیبایی در می‌آورند. «کیلان» از دیدنی‌های این منطقه است؛ نرسیده به آبسرد جاده بسیار زیبایی دارد که رو به پایین می‌رود. «مرا» هم جای بسیار قشنگی است. این مناطق در پایین جاده قرار دارند. اگر به سمت بالای جاده به سمت «چنار» بروند دامنه زیبایی دارد که مسیر سد و دریاچه «تار» هم است.

بازیگر سریال «بی‌همگان» بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم مردم حتما به آب و هوای زلال دماوند سربزنند. دشت مشا که در بالای دماوند قرار دارد بسیار زیباست و به واسطه بادی که از سمت امامزاده هاشم می‌وزد، آب و هوای بسیار تمیزی دارد.

او توضیح داد: برای ساخت مستندی درباره قبرستان های کل کشور، با علیرضا حبیبی که تهیه کننده و کارگردان کار بود به عنوان نریتور کار و کسی که در کنار پروژه بود، همراه  شدم و  در سال 86 به مدت 60 روز به دور ایران سفر کردیم. خیلی از نقاط کشور را دیدم و در جریان ویژگی‌های خیلی از مناطق  قرار گرفتم. دیدنی‌های بسیار شگفت انگیزی در اقصی نقاط کشور از جمله جنوب ایران وجود دارد و باید وارد مناطق بکر هر شهر شد. در حالت عادی مردم سوار هواپیما یا قطار می‌شوند، به بندر عباس می روند و به دیدن، نقاط گردشگری معمول می‌روند، اما همین بندرعباس اطراف عجیبی دارد، مثلا کوه های «گنو» که ما در جریان ساخت مستند آنجا رفتیم و چندین شب اقامت داشتیم، بسیار جای عجیب، بکر و زیبایی بود.

خداشناس ادامه داد :شهری در نزدیکی بندر عباس به نام «فین» قرار دارد که چشمه‌های آبگرم دارد، منطقه به لحاظ جغرافیایی و اقلیم بسیار خاص است و نخلستان‌های زیبا و خاصی دارد. این بخش کوچکی از دیدنی‌های بندرعباس است. شما وارد هر شهری که بشوید، اهالی هزاران جای دیگر را به شما معرفی می کنند. بندرعباس جزیره‌هایی اطرافش دارد که در سال‌های اخیر سفرهای مردم به این جزایر بیشتر شده است. در کل جنوب ایران شهرهای زیبای بسیاری دارد. اگر به سمت غرب ایران هم برویم وارد اقلیم، فرهنگ، مناسبات و آب و هوای دیگری می شویم که به نظرم بسیار  زیباست و جای بررسی دارد.

او خاطرنشان کرد : استان گیلان و آن بخشی از استان که به تالش متصل می شود منطقه‌هایی بسیار بکر و مردمانی مهمان نواز و خوش مشرب مثل جنوبی ها و کردهای عزیز دارد. اما  با توجه به آب و هوای فروردین و اینکه شاید مردم بخواهند کمی از مود زمستانی بیرون بیایند سفر به جنوب کشور اولین پیشنهادم برای سفرهای نوروزی مردم است. البته غرب هم دیدنی های بسیاری دارد و امیدوارم مردم در تعطیلات نوروز دیدن این منطقه را از دست ندهند.

بازیگر سریال « مستوران» در پاسخ به این سوال که آیا اهل سفر هستید بیان کرد : بله. همینطور است. در واقع سفر شاید تنها دلخوشی در این روزگار است که از خانه بیرون بزنیم و به دل جاده ها برویم. امسال نوروز هم به سفر می روم؛ در خدمت مادرم هستم و باید او را به سفر ببرم. قطعا یکی از مناطقی که می‌رویم شمال کشور است. به سمت استان گیلان می‌رویم و یک گیلان گردی خوب خواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010100076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha