مرگ ۲۲۵ نفر در صحنه تصادفات رانندگی طی ۶ روز

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا اعلام کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی پلیس در جاده‌ها یعنی از ۲۴ اسفندماه تا پایان سال ۱۴۰۲، ۶۲۰۰ تصادف رخ داده است، که در این تصادفات ۷۳۵۵ نفر مجروح شده‌اند و متاسفانه ۲۲۵ نفر در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند.

به‌گزارش میراث آریا، سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا اعلام کرد که از زمان اجرای طرح نوروزی پلیس در جاده‌ها تا پایان سال ۲۲۵ نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

او در مورد آمارهای کشته‌شدگان تصادفات روزهای اخیر گفت: پلیس آمار فوتی های یک تصادف را در همان سر صحنه تصادف ثبت می‌کند که معمولا شامل ۵۱ درصد از آمار جانباختگان می‌شود. همچنین در حین انتقال به بیمارستان نیز، هفت درصد از افراد، جان خود را از دست می‌دهند و مابقی جانباختگان نیز مربوط به مراکز درمانی است. به همین دلیل هم، پزشکی قانونی آمار قطعی جانباختگان حوادث رانندگی را اعلام می‌کند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با بیان اینکه آنچه که از سوی پلیس اعلام می‌شود، آمار جانباختگان در صحنه تصادفات است، گفت:‌ به همین دلایل نیز ممکن است آماری که پلیس از فوت شدگان تصادفات اعلام می کند با سایر دستگاه ها کمی اختلاف داشته باشد.

شیرانی درباره آمار  تصادفات جاده‌ای در طول اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی پلیس در جاده‌ها یعنی از ۲۴ اسفند ماه تا پایان سال ۱۴۰۲، ۶۲۰۰ تصادف رخ داده است، که در این تصادفات ۷۳۵۵نفر مجروح شده‌اند و متاسفانه ۲۲۵ نفر در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند؛ اما آمار کشته شدگان می تواند افزایش پیدا کند؛ زیرا عده ای از مجروحان تصادفات در مراکز درمانی بستری هستند که حال آنها مساعد نیست.

او در انتها گفت: ملاک آمار فوت شدگان تصادفات، پزشکی قانونی است که باید منتظر اعلام آمار از طرف این سازمان باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010100094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha