اعلام محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های قم در تعطیلات نوروز

رئیس پلیس‌راه استان قم، از محدودیت و ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌های این استان ویژه ایام تعطیلات عید نوروز خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، سرهنگ مختار پناهی اظهار کرد: با توجه به تعطیلات عید نوروز شاهد افزایش سفرهای بین‌شهری و تراکم ترافیک در جاده‌های قم خواهیم بود.

رئیس پلیس‌راه استان قم افزود: به منظور افزایش ایمنی و تسهیل در عبور و مرور وسائل نقلیه، محدودیت و ممنوعیت‌های عبور و مرور تردد در ایام عید نوروز در جاده‌های استان قم به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

او گفت: تردد تمامی وسائل نقلیه سنگین باربری (تریلی، کامیون و کامیونت) از محور اراک - قم ، جاده قدیم کاشان – قم و جاده قدیم تهران - قم و بالعکس از ساعت ۷ تا ۲۴ روزهای شنبه ۴ فروردین‌ماه جاری و دوشنبه ۱۳ فروردین ممنوع است.

به گفته سرهنگ پناهی، تمامی وسائل نقلیه سنگینی باربری به جز حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی که در زمان اجرای محدودیت و ممنوعیت از استان‏‌های جنوبی کشور (هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان و فارس) به سمت تهران در حرکت هستند باید از مسیر آزادراه کاشان - قم (۵ کیلومتری قم) و در ادامه از آزادراه قم - گرمسار و تهران به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

رئیس پلیس‌راه استان قم گفت: تمامی وسائل نقلیه سنگینی باربری که از استان‏ مرکزی به سمت تهران در حرکت هستند، می‌توانند از محور اراک - خمین - دلیجان - سلفچگان - ساوه - تهران به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.  

رئیس پلیس‌راه استان قم خاطرنشان کرد: همچنین عبور و مرور انواع موتور سیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و محورهایی که ضرورت ایجاب کند، ممنوع است.

او افزود: در تمامی محورهای برون‌شهری که در ایام مذکور، ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌شود، عبور و مرور انواع خودروهای حامل مواد سوختی، فاسد شدنی و بهداشتی، کودهای شیمیایی، ضدعفونی‌کننده و کالاهای اساسی (گندم، جو، برنج، سویا، دانه‌های روغنی و ...) یا دارای مجوز از پلیس‌راه راهور فراجا؛ از این امر مستثنی می‌باشند و ممنوعیت تردد این قبیل وسائل نقلیه فقط در راه‌هایی اعمال می‌شود که مقررات یک‌طرفه شدن عبور و مرور در آن‌ها اجرا می‌شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

استان قم دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک؛ ۶ شهر قم، جعفریه، کهک، سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات؛ هفت بخش، ۱۳ دهستان و ۲۵۳ روستا است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010200159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha