مراکز اقامتی قم بیش از ۱۴ هزار تخت دارند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم؛ با بیان این که در استان برای اسکان مسافران حدود ۱۴ هزار و ۶۰۰ تخت داریم، گفت: این تعداد تخت، بدون احتساب خانه‌مسافرها به حدود ۹۴۰۰ تخت می‌رسد که در بعضی از روزهای سال این ظرفیت به صورت کامل پُر می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی روز سه‌شنبه اسفند ۱۴۰۲ در جلسه‌ای با رئیس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات این اداره‌کل، با اشاره به ظرفیت مناسب برای سرمایه‌گذاری در استان قم در بخش ساخت هتل، هتل‌آپارتمان و مهمانپذیر افزود: در حال حاضر نیاز داریم که این تعداد تخت در استان به ۲۵ هزار تخت برسد تا ضمن متعادل شدن قیمت‌ها، مسافر قدرت انتخاب بیش‌تری داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم؛ با تأکید بر ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در این بخش افزود: در حال حاضر سه هتل ۵ ستاره و چند زائرسرا در استان قم مشغول ساخت است که ان‌شاءالله بتوانیم آمار تخت‌های موجود را افزایش دهیم.  

او با اشاره به تنوع حضور گردشگر در استان قم گفت: برخی از گردشگران به دنبال هتل‌ پنج ستاره و وی.آی.پی. (VIP) هستند و امکانات بیش‌تری می‌خواهند، از این رو لازم است که هتل‌هایی در این سطح، برای این گردشگران در استان داشته باشیم. 

ارجمندی همچنین با اشاره به این که در دوران شیوع ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در تمام جهان از جمله ایران و استان قم، مسئله گردشگری قفل شده بود، گفت: آن دوران، برای گردشگری دوران سختی بود و گردشگری به حد صفر رسیده بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم خاطرنشان کرد: الحمدلله پس از گذر از دوران شیوع ویروس کرونا، به واسطه آن که همه ابزارها در این زمینه آماده بود، گردشگری رونق خوبی گرفت.

او با بیان این که صنعت گردشگری استان قم در سال جاری (۱۴۰۲) نسبت به سایر استان‌های کشور رشد خوبی داشته است، گفت: گردشگران عرب‌زبان بسیاری از کشورهایی همچون عمان، بحرین و عربستان داشته‌ایم که در سفر به ایران، علاوه بر مشهد (استان خراسان رضوی) به قم نیز حتما سفر می‌کنند.

ارجمندی تأکید کرد: اگر امکانات خوبی در بخش گردشگری و تفریحی در قم داشته باشیم، ماندگاری این گردشگران در استان افزایش می‌یابد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم در بخش دیگر سخنان خود گفت: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر قم، بازار و سرای ملاحسین به عنوان یک محور گردشگری ایجاد شده است که در این محور امامزاده موسی مبرقع(ع)، امامزاده حمزه(ع)، سرای ملاحسین و مدرسه غیاثیه قرار دارند.

او با بیان این که منطقه مذکور، ظرفیت تبدیل شدن به یک بافت گردشگری را برای گردشگران را دارد و در افزایش ماندگاری مسافران در شهر قم مؤثر است، گفت: فاز دوم این مسیر را نیز با مساعدت شهرداری و شورای اسلامی شهر قم سامان‌دهی می‌کنیم که این محور گردشگری تا امامزاده موسی مبرقع(ع) ادامه خواهد یافت.  

ارجمندی خاطرنشان کرد: سامان‌دهی این مسیر با همکاری دانشگاه علم و صنعت تهران انجام می‌پذیرد.

همچنین محسن محرری رئیس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر قم، مهدی اصفهانیان مقدم معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم و مجید ستایش و مهدی نصر اصفهانی معاونان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم؛ دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را درباره موضوع‌های مطرح شده در جلسه مذکور بیان کردند.

استان قم دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک؛ شش شهر قم، جعفریه، کهک، سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات؛ هفت بخش، ۱۳ دهستان و ۲۵۳ روستا است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010100017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha