اسکان بیش از ۳هزار مسافر در کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از اسکان ۳۰۶۵ مسافر در روز ۲۹ اسفند در هتل ها، مهمانسراها، مدارس و اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان خبرداد.

به گزارش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی‌پور شامگاه یکم فرودین ماه ۱۴۰۳ در گفت‌وگوی زنده خبری از شبکه استانی دنا افزود: از مجموع مسافران اسکان داده شده در روز گذشته ۱۸۲۸ نفر در مراکز اقامتی گردشگری و مابقی در مدارس استان پذیرش شدند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۲۵۰۰ تخت در قالب هتل آپارتمان‌ها و اماکن بوم‌گردی استان برای میزبانی از گردشگران در تعطیلات نوروز مهیا شده است علاوه بر مراکز اقامتی گردشگری مطابق با آمار آموزش و پرورش ۱۳ پایگاه دراستان در قالب ۱۴۵ اموزشگاه و هزار اتاق (با درجه‌بندی، ویژه، الف، ب و ج) برای اسکان و میزبانی مسافران نوروزی پیش بینی شده است. 

او با اشاره به پذیرش مسافران در روزهای گذشته، گفت: ۲۴ اسفند تا ۲۹ اسفند ماه ۱۴هزار و ۲۹۲ اسکان یافتند که از این تعداد ۱۰هزار و ۸۶۲ نفر در مراکز اقامتی گردشگری استان پذیرش شدند. 

طالبی‌پور  تعداد بازدیدکنندگان از مراکز گردشگری استان در روز ۲۹ اسفند را ۱۶۴۷ نفر برشمرد و تصریح کرد: تعداد کل بازدیدکنندگان هفته جاری از مراکز فرهنگی و گردشگری استان ۲۵هزار و ۱۱۶ نفر ثبت شده است. 

استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، افزون بر ۷۷۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در کنار جاذبه‌های مردم‌شناسی چون پوشش‌ها و گویش‌های محلی و آواها و نواهای محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می‌شود. 

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010200177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha