حضور ۵۷۰‌ امدادگر در عملیات جوی ۳ روز گذشته/ به بیش از ۱۵۰۰ نفر امدادرسانی شدند

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۴ استان‌، از حضور و امدادرسانی ۵۷۰ امدادگر در عملیات جوی ۳ روز گذشته خبر داد.

به گزارش میراث آریا، بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات، به بیان جزییات عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی در ۲۹ اسفند تا روز دوم فروردین ۱۴۰۳ و تا ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه پرداخت و گفت: در این مدت زمان، ۱۴ استان متاثر از سیل (آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، زنجان، خراسان شمالی، آذربایجان غربی، گلستان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، مازندران، فارس، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد) نیاز به امدادرسانی پیدا کردند.

او ادامه داد: امدادگران جمعیت هلال‌احمر به ۱۵۷۰ نفر امدادرسانی کردند و ۲۲۵ نفر را اسکان اضطراری دادند. ۱۳۵ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

محمودی با بیان این که ۱۳۲ تیم امدادی، شامل ۵۷۱ امدادگر در عملیات جوی حضور داشتند، افزود: امدادگران با استفاده از دستگاه پمپاژ، آب جمع شده در ۹۴ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امدادونجات در انتها گفت: ۲۱ دستگاه چادر، ۷۱۵ تخته پتو، ۳۱۱ تخته موکت، ۱۹۱۶ کیلوگرم نایلون، ۲۰۴ ست شستشو، ۴۸ ست بهداشتی، ۱۲۱۵ قوطی کنسروجات، ۱۰۵ کیلوگرم برنج، ۱۵۴ کیلوگرم حبوبات، ۱۳۴ کیلوگرم قندوشکر و ۲۵۱ بسته غذایی توزیع شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010200186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha