نوروزگاه شهرستان آمل در جاده هراز افتتاح شد

 نوروزگاه شهرستان آمل با هدف استقبال از مسافران نوروزی و عرضه محصولات صنایع‌دستی شهرستان در مسیر جاده ارتباطی تهران به مازندران در جاده هراز افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، مهدی بهمنی اول فروردین ۱۴۰۳ در حاشیه افتتاح نوروزگاه شهرستان آمل گفت: این نوروزگاه در ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان مصوب شده و کمیته‌های امداد و نجات جاده‌ای در این نوروزگاه مستقر شدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آمل افزود: در این نوروزگاه، علاوه بر خدمات امدادی و فوریت‌های پزشکی اولیه، غرفه دوست‌دار کودک، بهداشتی و فرهنگی، برخی محصولات صنایع‌دستی شهرستان نیز به معرض نمایش مسافران نوروزی و جاده‌ای قرار داده شده است.

او به اهمیت راه‌اندازی این نوروزگاه در جاده هراز اشاره کرد و گفت: جاده هراز به عنوان یکی از جاده‌های مواصلاتی و پرتردد مازندران به پایتخت که کوتاه‌ترین مسیر ارتباطی به شمال نیز محسوب می‌شود، ضرورت ارائه خدمات به مسافران را نیز بیشتر کرده است.

بهمنی اضافه کرد: درکنار این نوروزگاه در روزهای آینده اکیپ نیروی انتظامی نیز حاضر خواهند شد تا امنیت جاده‌ای و ترافیکی نیز با نظم و انضباط خاصی پیگیری شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان آمل ادامه داد: امسال با توجه به حجم بالای تردد در جاده هراز و حجم بالای مسافران نوروزی، توقف‌گاه و خدمات بین‌راهی در جاده هراز برای اسکان اضطراری مسافران پیش‌بینی شده که در صورت نیاز به این امکان هدایت خواهند شد.

او یادآور شد: با توجه به اینکه شهرستان آمل نزدیک‌ترین شهر به تهران است و بسیاری از مسافران و رانندگان عبوری برای رسیدن به شمال کشور، جاده هراز را برای تردد انتخاب می‌کنند، فراهم کردن امکانات مورد نیاز و ارائه خدمات رفاهی و تفریحی درطول مسیراین جاده امری مهم است که باید بیشتر به آن توجه و رسیدگی شود.

شهرستان آمل با بیش از ۴۳۰ هزار نفر جمعیت در میان شهرهای مرکزی مازندران واقع شده و از جنوب به استان تهران و از شمال به شهرستان محمودآباد و ساحل دریای خزر منتهی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010200187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha