بازدید بیش از ۲ میلیون زائر راهیان نور از یادمان‌های اروند

مدیرکل توسعه گردشگری و میراث‌فرهنگی مناطق آزاد از بازدید بیش از ۲ میلیون نفر و تردد پنج میلیون نفری در سال گذشته در حوزه یادمان‌های دفاع مقدس منطقه آزاد اروند خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا، محمد فرزاد میرزایی قلعه دبیر ستاد راهیان نور شورایعالی مناطق آزاد و مدیرکل توسعه گردشگری و میراث‌فرهنگی از بازدید بیش از ۲ میلیون نفر و تردد پنج میلیون نفری در سال گذشته در حوزه یادمان‌های دفاع مقدس منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: پهنه‌های جغرافیایی مناطق آزاد به عنوان قطبی از صنعت گردشگری کشور افتخار این را دارد که هر ساله میزبان زائران اربعین و زائران راهیان نور کشور به عنوان جریان‌های تعالی بخش کشور باشد.

او افزود: در تلاشیم برای هر کدام از مباحث و انواع سفر و گردشگری ستاد ویژه در سطح دبیرخانه شورایعالی تشکیل دهیم تا مباحث به صورت تخصصی پیش رود به صورتی که در سال ۱۴۰۲ دو ستاد اربعین و راهیان نور و چهار کارگروه ذیل مدیریت این حوزه شکل گرفته است و این امر زمینه تخصیص بودجه تخصصی برای هر کدام از موارد می‌شود.

او اظهار کرد: در سال گذشته بودجه حوزه گردشگری موسوم به جریان زیارتی راهیان نور رشد ۲۰ درصدی را داشته و امیدواریم در سال‌های آتی مناطق آزاد مهران و قصر شیرین هم در این چهارچوب سامان بگیرند.

میرزایی قلعه گفت: گردشگری فرصت بازساخت اقتصاد فضا به نفع جامعه محلی بوده و لازم است همگی از تمامی ظرفیت‌های موجود بهره ببریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010200192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha