‍ پایتخت ابریشم کشور به استقبال مسافران نوروزی رفت

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: دیار طلای سرخ و سفید آمادگی کامل ارائه خدمات به منظور میزبانی از مسافران، گردشگران و زائران امام مهربانی‌ها حضرت امام رضا علیه‌السلام را در ایام نوروز ۱۴۰۳ دارد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، علی محمدی با اعلام این خبر افزود: شهر تربت حیدریه با دارا بودن ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با امکان اسکان بیش از هزار نفر دراقامتگاه های سنتی، بوم‌گردی‌ها، مهمانپذیرها، خانه مسافرها، مجتمع‌های گردشگری، مراکز رفاهی و مدارس و زائرسراها پذیرای مسافران، گردشگران و زائران امام مهربانی حضرت امام رضا علیه‌السلام خواهد بود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تربت حیدریه ادامه داد: ۱۰ کمیته و چهار ستاد فرعی درسطح شهرستان تشکیل شد و جلسات مستمر کمیته‌های مختلف از جمله نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی و عملکرد، اسکان و رفاه، فرهنگی و اجتماعی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، بهداشت و درمان، خدمات شهری، حمل و نقل، کمیته امنیتی انتظامی و ترافیکی و کمیته امداد و نجات برنامه ریزی مناسب برای ارائه خدمات به زائران و گردشگران در پایان سال جاری و ایام نوروز  ۱۴۰۳ انجام شده است.

او تصریح کرد: برای ارایه خدمات و تسهیلات لازم به مسافران و زائران که به این شهرستان سفر می‌کنند تسهیلات ویژه‌ای با مشارکت ارگان‌ها و نهادهای دولتی در نظر گرفته شده است.

محمدی یادآور شد: ایستگاه‌هایی برای راهنمایی و هدایت مسافران در مسیر راه در نظر گرفته شده که وظیفه راهنمایی مسافران و زائران را به عهده دارند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه افزود: چهار پایگاه ثابت و سیار هلال احمر، ۲۱پایگاه اورژانس و آمبولانس، ۱۲ تیم گشت بازرسی و نظارت، ۱۱ مجتمع خدماتی رفاهی و رستوران بین راهی برای میزبانی از زائران و گردشگران آماده‌اند.

او تصریح کرد: سایر اقدامات استقبال از بهار را شامل انجام تبلیعات محیطی، ساماندهی مبادی ورودی شهر، ساماندهی پارک‌ها و سرویس‌های بهداشتی، چاپ و توزیع  ۱۶هزار اقلام فرهنگی و بروشور معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری با مشارکت شهرداری و میراث فرهنگی، ساماندهی اماکن تاریخی و گردشگری، آموزش راهنمایان گردشگری، برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه، اجرای طرح افطاری ساده در پایگاه‌ها و بقاع و آماده باش کامل تمامی نیروهای انتظامی، پلیس راه، راهداری، اصناف، امدادخودرو و ... است.

محمدی تصریح کرد: تمام سعی مردم و مسئولان تربت حیدریه بر این است که میزبان خوبی برای مسافران و زائران حضرت امام رضا (علیه‌السلام) باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010200230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha