ایجاد زیرساخت‌های بوم‌گردی از اولویت‌های مهم استان ایلام است/ رشد ۵۲ درصدی اقامت گردشگران در استان

استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت‌های مهم این استان در حوزه طبیعت‌گردی و گردشگری روستایی گفت: ایجاد زیرساخت‌های بوم‌گردی از اولویت‌های مهم استان ایلام است.

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، گفت: برای فراهم شدن توسعه گردشگری، توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها بسیار مهم است که عمده آن، توسعه راه‌های مواصلاتی است. راه‌های مواصلاتی با گذشته قابل مقایسه نیست و این می‌تواند زمینه‌ساز توسعه گردشگری باشد.

استاندار ایلام اضافه کرد: استان ایلام سال گذشته از نظر کاهش تصادف‌ها و مرگ و میر ناشی از تصادف، مقام اول را کسب کرد که بخشی اعظمی از این موفقیت به‌دلیل تکمیل زیرساخت‌هاست.

نماینده عالی دولت در استان ایلام همچنین از رشد ۵۲ درصدی تعداد گردشگرانی که در استان اقامت داشتند خبر داد و گفت: از ۲۲ اسفند ماه تا ۲۷ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۵۴۸ گردشگر در استان اقامت داشتند. این آمار در سال ۱۴۰۲ در مقطع زمانی یادشده به ۱۱ هزار و ۵۸۵ گردشگر رسید که این مقایسه، رشد ۵۲ درصدی گردشگران را نشان می‌دهد.

او همچنین با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان، خاطرنشان کرد: مسیر دسترسی تنگه کافرین بدره آسفالت شد و توجه به ظرفیت‌های گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های بوم‌گردی از اولویت‌های مهم استان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010200231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha